روابط-افغانستان-و-ایران-در-بخش‌های-اقتصادی-گسترش-میابد

قرار است برای دو روز کمیسیون همکاری‌های اقتصادی افغانستان و ایران در تهران نشست دوجانبه برگزار نماید و روی بیشتر سازی همکاری های اقتصادی میان دو کشور تصمیمگیری شود.

به گزارش افغان خبر: در این نشست از سوی افغانستان اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور و از سوی ایران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرداخله ایران  در رأس کمیسیون خواهند بود.

چهار سال قبل این نشست برگزارشده بود، اما بعدازآن یک وقفه چندین ساله در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران برگزار خواهد شد.

در این نشست روی گسترش همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های انرژی و آب، محیط‌زیست، حمل‌ونقل و بخش‎های دیگر بحث خواهد شد.

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی ایران به رسانه‌ها گفته است که این نشست می‌تواند برای دو طرف در عرصه‌های اقتصادی مفید واقع شود.

به گفته او؛ در این اجلاس، هیئت‌های دو کشور ضمن بررسی روند اجرای بندهای چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، در خصوص اجرائی کردن توافقات گذشته و به‌ویژه موارد مهم همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف رایزنی و تبادل‌نظرخواهند کرد.

همچنان در کنار هیئت دولتی دو کشور، نمایندگان بیش از ۵۰ شرکت اقتصادی نیز حضور خواهند داشت.

قابل‌ذکر است که در چند روز گذشته چندین دیدار میان مقام‌های افغانستان و ایران انجام‌شده است.

چندی پیش نشست دوروزه میان والیان مرزی دو کشور در مشهد برگزار شد، بعدازآن معین سیاسی وزارت خارجه کشور با مقام‌های ایرانی دیدار کرد و روز گذشته نیز محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در عرصه همکاری‌های امنیتی با مقام‌های ایرانی تبادل‌نظر کرد.

روابط افغانستان و ایران در بخش‌های اقتصادی گسترش میابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد