منفعت-پروژه-های-بزرگ-به-تمام-کشورهای-منطقه-می-رسد

رییس جمهوری غنی در دیدار با وزیر امور خارجۀ ترکمنستان گفت که منفعت پروژه های بزرگ به شمول پروژه انتقال برق از ترکمنستان به پاکستان از طریق افغانستان به تمام کشورهای منطقه خواهد رسید.

به گزارش افغان نیوز:  محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته، رشید مرادوف وزیر امور خارجۀ ترکمنستان را در قصر گل‌خانۀ ارگ به حضور پذیرفت.

در این دیدار، رشید مرادوف وزیر امور خارجۀ ترکمنستان سلام ها و تمنیات نیک قربان‌قلی بردی محمدوف رئیس جمهور کشورش را به رئیس جمهور غنی تقدیم کرد و به نمایندگی از حکومت و مردم ترکمنستان، از برگزاری موفقانۀ انتخابات ولسی جرگه به حکومت و مردم افغانستان تبریک گفت.

اشرف غنی ضمن خوش آمدید به وزیر امور خارجۀ ترکمنستان، گفت که سلام ها و تمنیات نیک مرا نیز به دوست نزدیک و برادرم رئیس جمهور قربان‌قلی بردی محمدوف برسانید. وزیر امور خارجۀ ترکمنستان از پروسۀ صلح تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت کرد و پروژه های بزرگ افغانستان و ترکمنستان و همکاری های دو کشور را در امنیت، ثبات و زندگی مرفه مردم مفید دانست. وی افزود که کشورش در بخش پروژه های منطقوی به همکاری های بیشتر آماده است.

آقای غنی، از ترکمنستان منحیث دوست و شریک خوب افغانستان یاد کرد و نقش آن کشور را در تحرک پروژه های بزرگ و تامین ثبات منطقوی مهم خواند. وی افزود که منفعت پروژه های بزرگ به شمول پروژه انتقال برق از ترکمنستان به پاکستان از طریق افغانستان به تمام  کشورهای منطقه خواهد رسید.

منفعت پروژه های بزرگ به تمام کشورهای منطقه می رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد