مهاجمان-حمله-مسکو-از-طریق-کانال-تلگرام-جذب-شده-بودند

خبرگزاری دولتی ریانووستی کشور روسیه به نقل از منابع خود نوشته است مهاجمانی حمله به تالار کنسرت کروکوس در مسکو، از طریق کانال «صدای خراسان»، متعلق به داعش خراسان، در تلگرام جذب شده بودند.

به گزارش افغان نیوز؛ ریانووستی روز گذشته (چهارشنبه، 8حمل) با نشر گزارشی گفته است که آنان به کمک تیم تحقیقاتی خود به این نتیجه رسیده اند.

در ادامه گزارش آمده است: « تیم تحقیقاتی ما دریافته است که مخاطبان این کانال برای حملات تروریستی جذب می‌شدند. به همین ترتیب، ما به این نکته دست یافتیم افرادی که در حمله به سالون کروکوس نقش داشتند، از طریق کانال صدای خراسان جذب شده بودند.»

بر اساس گزارش، کانال تلگرامی «صدای خراسان» برای جذب مخاطبان تاجیکستانی فعالیت می‌کردو حالا این کانال از روسیه و تاجیکستان قابل دسترس نیست.

تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه اجتماعی‌ در بین اعضای گروه داعش و دیگر گروه‌های افراطی در آسیای میانه است که در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند متا، سختگیری کمتری در مورد انتشار تبلیغات و محتواهای خشن دارد.

به نقل از ریانووستی، یک مقام امنیتی فدرال روسیه، استخبارات امریکا و بریتانیا را به ایجاد این کانال متهم کرده است. چند روز پیش نیز سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که داعش در حال حاضر دشمنان ایالات متحده از جمله افغانستان، ایران و روسیه را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

با آنکه مقام‌های امریکایی همواره گفته‌اند که آنها فعالیت‌های داعش خراسان را زیر نظر دارند و اطلاعات مربوط به حمله ۳ حمل به تالار کنسرت در مسکو را قبلا در اختیار حکومت روسیه قرار دادند اما مقام‌های روسی از جمله شخص رئیس‌جمهور آن را جدی نگرفتند.

داعش مسئولیت حمله به این تالار کنسرت را به عهده گرفته است که در آن دستکم ۱۴۳ نفر کشته شدند.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که برنامه و اجرای این حمله توسط داعش باورپذیر نیست، و اوکراین و کشورهای غربی را متهم کرد که در این حمله دست داشتند.

مهاجمان حمله مسکو از طریق کانال تلگرام جذب شده بودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد