عبدالکبیر-ا-ا-کشو-را-به‌سوی-مسیر-با-ثبات-سوق-داده-است

معاون سیاسی ریاست الوزراء ا.ا.ا شام روز گذشته در قصر سپیدار در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلومات‌های مقیم کابل اشتراک کرده و گفته است که افغانستان پس از حاکمیت ا.ا بسیار تغییرات مثبت آمده و کشور را به سوی مسیر با ثبات سوق داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در ایکس ارگ امروز(یک‌شنبه، 19 حمل) آمده است که در این ضیافت، شمار زیادی از اعضای کمیسیون سیاسی امارت اسلامی و اعضای کابینه حضور داشتند، در آن سفرا و شارژدافیرهای تعداد زیادی از کشورها و نمایندگان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کنفرانس اسلامی اشتراک نموده بودند.

  معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن استقبال از حضور نمایندهگان کشورها گفت که در سال آینده انتظار دارد تا شماری زیادی سفارت‌خانه‌ها در افغانستان بازگشایی شوند.

وی گفت که امارت اسلامی به اساس سیاست خارجی اقتصاد محور خویش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و کشورهای منطقه می‌توانند ابتکارات منطقه‌ی را ایجاد و تقویت نمایند.

معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که امارت اسلامی علاقمند است که با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقوی سهم بگیرد و به حیث نقطه وصل عمل نماید.

به گفته عبدالکبیر، همسایه‌های افغانستان اطمینان داشته باشند که امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان به کسی تهدید متوجه گردد.

او با انتقاد می‌گوید: بعضی از حلقات در منطقه و جهان برای داعش در افغانستان دست به تبلیغات می‌زنند، او اشاره کرد که داعش نه‌تنها دشمن افغانستان، بلکه دشمن بشریت، منطقه و جهان است.

 به‌گفته‌ی او، امارت اسلامی این گروه را در افغانستان سرکوب کرده و هیچ کسی نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی‌گری نماید.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا خطاب به دشمنان افغانستان کرده و گفت: برای آنانی که در افغانستان شکست خورده‌اند، روابط و تعامل گسترده منطقوی، انجام امور زیربنایی و انکشافی، از بین رفتن مواد مخدر و فساد و تامین امنیت سراسری قابل پذیرش نیست.

وی اشاره به دست‌آورد‌های حکومت سرپرست کرد و گفت: افغانستان پس از حاکمیت ا.ا بسیار تغییرات مثبت آمده و افغانستان را به سوی مسیر با ثبات سوق داده است.

وی یکبار دیگر از کشورهاخواسته است که از اخراج اجباری مهاجرین افغان خود داری کنند و در این بخش با درنظرداشت قوانین بین المللی از حوصله مندی کار بگیرند.

عبدالکبیر: ا.ا کشو را به‌سوی مسیر با ثبات سوق داده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد