مکنزی-با-خروج-امریکا-از-افغانستان-داعش-رشد-کرد

جنرال باز نشسته امریکایی می‌گوید که با خروج نیرو‌های امریکایی فشار‌ها بر داعش خراسان کم شد و این سبب شد تا این گروه رشد کند.

به گزارش افغان نیوز؛ فرانک‌ مکنزی، فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی ارتش امریکا گفته است که با خروج نظامیان امریکایی از افغانستان داعش در این کشور رشد کرده است.

او یک‌شنبه‌شب (۱۲ حمل) در گفتگو با ای‌بی‌سی‌نیوز درباره‌‌ای «تمایل شدید» داعش برای حمله به امریکا و دیگر کشورها هشدار داده است.

او گفته است: «ما باید آنان را باور کنیم، وقتی آنان این را می‌گویند. آنان سعی می‌کنند این کار را انجام دهند.»

او با اشاره به حمله‌ی مرگ‌بار اخیر در مسکو که مسوولیت آن را داعش برعهده گرفته است، گفت که فکر می‌کند تهدید در حال افزایش است.

این جنرال باز نشسته امریکایی گفته است: «به محض این‌که ما افغانستان را ترک کردیم، داعش شروع به رشد کرد و فشار علیه داعش خراسان از بین رفت.»

وی خاطر نشان کرد که برای مقابله‌ تهدیدات علیه امریکا و متحدان این کشور، نیاز به تلاش بیشتر است.

مکنزی اضافه کرد که ایالات متحده به اندازه‌ کافی حضور نظامی در عراق و سوریه برای مقابله با افراط‌گرایان دارد و اگر بخشی از نیروهای خود را در افغانستان نیز حفظ می‌کرد، ایمنتر از امروز می‌بود.

وی تصریح کرده است: «در افغانستان، ما تقریبا هیچ توانایی نظارت از آن کشور و تقریبا هیچ توانایی برای حمله به آن کشور نداریم.»

به‌گفته‌ی او، این یک موهبت برای دولت اسلامی (داعش) و شبه‌نظامیان مشابه است.

مکنزی گفت: «اگر بتوانید بر آنان فشار بیاورید… در وطن و پایگاه‌شان، انجام این نوع حملات را برای آنان سخت می‌کنید. متأسفانه، ما دیگر آن فشار را بر آنان وارد نمی‌کنیم. بنابراین، آنان آزاد اند که قدرت پیدا کنند، آزاد اند برنامه‌ریزی کنند و آزاد اند هماهنگی کنند.»

جنرال باز نشسته امریکایی بیان کرده است که اگر ایالات متحده و متحدانش برخی نیروها را در افغانستان نگه می‌داشتند و درگیری نظامی را در آن‌جا طولانی می‌کردند، «همه چیز متفاوت خواهد بود، من فکر می‌کنم که ما ممکن است در واقع از آنچه هستیم ایمن‌تر باشیم».

با این حال مقام‌های امارت اسلام همواره حضور داعش و گرو‌های ترورستی در افغانستان رد می‌کنند و می‌گویند که فعالیت داعش در افغانستان به صفر رسیده است.

مکنزی: با خروج امریکا از افغانستان داعش رشد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد