میلر-تعامل-با-ا-ا-را-دشوار-می‌کند

مقام‌های وزارت خارجه امریکا می‌گویند که بازداشت شهروندان این کشور توسط امارت اسلامی، مانع تعامل مثبت واشنگتن با افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا شب گذشته ( 9 حوت) در یک نشست خبری گفته است که بازداشت شهروندان امریکای توسط امارت اسلامی، مانع تعامل مثبت واشنگتن با حاکمان افغانستان است.

آقای میلر افزوده است که مقام‌های این کشور همواره در جلسات شان با نمایندگان امارت اسلامی، بر رهایی فوری و نامشروط این شهروندان تاکید کرده‌اند اما؛ تاهنوز مقام‌های امارت اسلامی در این باره چیزی نگفته است.

شمار زندانیان امریکایی در افغانستان تاکنون مشخص نیست و مقام‌های ا.ا همواره بدون ارایه ارقام شماری از زندانی بودن شهروندان امریکای را تایید کرده‌اند.

با این حال، بر اساس گزارشها نیروهای امنیتی در ماه آگست سال ۲۰۲۲ رایان کوربت، یک شهروند امریکایی را در افغانستان بازداشت نموده و هنوز مشخص نیست که این شهروند امریکایی به چه اتهامی بازداشت شده است.

پیش از این، آنا کوربت، همسر رایان کوربت گفته بود که مقام‌های ا.ا شهروندان امریکایی، از جمله شوهرش را «بدون دلیل ‌موجه» و برای مقاصد سیاسی بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که وال‌استریت ژورنال به‌نقل از یک مقام امریکایی گزارش بود که امارت اسلامی در بدل رهایی ریان کوربت خواستار آزادی محمدرحیم الافغانی شده‌اند که از سال ۲۰۰۸ به این‌سو در زندان گوانتانامو به‌سر می‌برد.

مقام‌های ا.ا تا هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

میلر: تعامل با ا.ا را دشوار می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد