فطرت-حریم-هوای-افغانستان-همواره-نقض-می‌شود

مسوولان ستاد ارتش می‌گویند که تاهنوز حریم هوایی افغانستان از سوی امریکا نقض می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ فصیح‌الدین فطرت رییس ستاد ارتش ا.ا در گفتگو با رسانه طلوع‌نیوز گفته است که حریم هوایی افغانستان هنوز هم در کنترول امریکا است و همواره حریم هوایی این کشور از سوی امریکا نقض می‌شود.

آقای فطرت گفته است که هوایپماهای بی‌سرنشین امریکایی هرازگاهی در حریم هوایی کشور گشت‌زنی می‌کنند و این هوایپماهای بی‌سرنشین از خاک یکی از کشورهای همسایه داخل خاک افغانستان می‌شود.

او همچنین درباره کندک‌های ویژه انتحاری گفت که این کندک‌ها در حال حاضر لغو شده و پرسنل این کندک‌ها جذب نیروهای ویژه ارتش شده‌اند.

رییس ستاد ارتش ا.ا می‌گوید که شمار دقیق نیروهای مسلح در چوکات وزارت داخله، وزارت دفاع و استخبارت فعالیت دارند به ۵۰۰ هزار رسیده و شمار نیروهای ارتش در سال آینده به ۲۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

این مقام ارشد امنیتی ا.ا در پیوند به درگیری‌های مرزی با پاکستان گفته است که این درگیری‌ها در واکنش به تعرض‌های نیروهای مرزی پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند صورت گرفته است.

آقای فطرت در این گفتگو ادعاها مبنی بر بازداشت نیروهای دولت پیشین را رد کرده و افزوده که تا اکنون هیچ فردی به این اتهام بازداشت نشده است.

فصیح‌الدین فطرت در بخش دیگر از این گفتگو گفته است که جنگ‌افزارهای امریکایی در کشور به فروش نمی‌رسد و امارت اسلامی به سازوبرگ‌های نظامی جامانده نیاز جدی دارد و اجازه فروش آن را به هیچ‌کسی نمی‌دهد.

با این حال، مقام‌های امارت اسلامی در دوونیم سال گذشته همواره از نقض حریم هوایی افغانستان توسط امریکا ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند که حریم هوایی افغانستان از سوی امریکا نقض می‌شود.

فطرت: حریم هوای افغانستان همواره نقض می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد