نام-پاکستان-از-لایحه-بررسی-دلایل-شکست-افغانستان-حذف-شد

مجلس نمایندگان امریکا تمامی موارد مرتبط به پاکستان را که در پیوند به سقوط افغانستان وجود داشت، از لایحه بررسی دلایل شکست امریکا در افغانستان حذف کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رزونامه پاکستانی«دان» امروز(دوشنبه، 22 قوس)گزارش داده که این موارد شامل ادعاهای است که پاکستان را به دلیل سقوط کابل به دست طالبان مقصر می‌دانست.

این روزنامه پاکستانی گزارش کرده که در متن اصلاح شده، به جای نام پاکستان، جمله «هر کشوری که در نزدیکی افغانستان قرار دارد» درج شده است.

در متن اصلی، از نقش تعیین کننده پاکستان در سقوط کابل یادآروی شده بود اما؛ به گفته این روزنامه، در متن اصلاحی، این مورد نیز حذف شده است.

پیش از این در بخشی از لایحه، ادعای حمایت پاکستان از سراج‌الدین حقانی و شبکه حقانی نیز تصریح یافته بود ولی؛ اکنون گفته شده که براساس این لایحه، بررسی علت و دلایل خروج نیروهایی امریکا به عنوان یک شرط یاد شده است.

یک کمیسیون نیز تشکیل شده است که صلاحیت بررسی نقش همسایه‌های دور و نزدیک افغانستان را دارد.

متن اصلاحی این لایحه در حالی نشر می‌شود که یک هیات متشکل از اعضای کنگره امریکا در روزهای اخیر به پاکستان سفر کرده بود و اعضای این هیات بر حفظ روابط دوستانه با پاکستان یاد کرده بودند.

این در حالی است که پاکستان همواره از حکومت امارت اسلامی طالبان حمایت می‌کند و این امر گمانه‌زنی‌‌ها در مورد حمایت پاکستان برای به قدرت رسیدن طالبان را تقویت می‌کند.

مقام‌های پاکستان هموار حمایت و دخالت در امور افغانستان را رد کرده اند

نام پاکستان از لایحه بررسی دلایل شکست افغانستان حذف شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد