نزدیک-به-هزار-معترض-فلسطینی-در-غزه؛-کشته-و-زخمی-شدند

ده ها هزار فلسطینی در پیوند به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس صبح امروز دست به اعتراض زدند، اما نیروهای نظامی اسرائیل با معترضان فسطینی درگیر شدند که در نتیجه ۱۸ معترض کشته و بیش از ۹۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از بی بی سی؛ تظاهرات فلسطینی ها صبح امروز در مناطق، نوار غزه، کناره باختری و برخی مناطق اشغالی آغاز گردید.

ده ها هزار فلسطینی با راه اندازی تظاهرات "میلیونی بازگشت" علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آن کشور از تل آویو به بیت المقدس اعتراض کردند.

پس از ساعتی، این تظاهرات به خشونت کشیده شد که در نتیجه 18 معترض فلسطینی کشته و بیش از 900 تن دیگر آنها زخمی شدند.

معترضان میگویند که نیروهای نظامی اسرائیل آنها را هدف قرار داده اند.

خبرگزاری آناتولی نوشته که شرف القدره، سخنگوی وزارت صحت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد:"شمار شهدای فلسطینی در مرز غزه به 18 نفر رسیده و بیش از 900 نفر دیگر نیز زخمی شده اند".

بر اساس گفته های وزارت صحت فلسطین سه کودک نیز در میان کشته شدگان است، اما اکثر کسانی که به دست نیروهای اسرائیلی از بین رفتند جوانان می باشند.

اعتراض‌ها در مرز غزه با درخواست بازگشت به سرزمین‌های پدری هم‌زمان با هفتادمین سالگرد تاسیس اسرائیل، از چند هفته پیش آغاز شده و امروز با افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان در تجمع‌های اعتراضی به اوج خود رسیده است.

قابل ذکر است که معترضان فلسطینی از یک ماه به این سو بیش از 60 کشته داده که این افراد از سوی نیروهای اسرائیلی هدف قرار گرفتند.

این درحالی است که روز گذشته ایوانکا ترامپ  دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای اشتراک در مراسم انتقال سفارت کشورش به بیت المقدس به اسرائیل سفر کرده است.

 

نزدیک به هزار معترض فلسطینی در غزه؛ کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد