خشکسالی؛-عامل-افزایش-کشت-کوکنار-در-هرات

مقامات محلی ولایت هرات از افزایش کشت مواد مخدر در این ولایت خبر داده می گویند که عدم بارش باران و برف در سالهای اخیر باعث افزایش کشت و تولید مواد مخدر شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: وکیل احمد کروخیل عضوشورای ولایتی هرات امروز چهارشنبه (٬۱۶ جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت مواد مخدر در ولسوالی های شیندند٬ چشت شریف٬ کشک کهنه و کهسان ولایت هرات که تحت کنترل طالبان مسلح قرار دارند؛ کشت می شود.

آقای کروخیل تصریح می کند که دهاقین از کشت محصولات زراعتی به دلیل کمبود آب رویگردان شده و به کشت مواد مخدر روی آورده اند.

این عضو شورای ولایتی هرات می افزاید مردم به دلیل این که در یک سال سه بار برداشت محصول  مواد مخدر را دارند علاقمندی بیشتری برای تولید آن پیدا کرده اند و از سوی دیگر کشت تریاک به آب کم نیازمند می باشد.

کروخیل علاوه کرد مواد مخدر در فصل خزان بیشترین حاصل را دارد که نسبت به فصل بهار به مراتب حاصلخیز می باشد.

درهمین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات ضمن تایید این خبر اظهار داشت حکومت محلی برای مبارزه علیه این پدیده، زعفران را بهترین بدیل پیشنهاد کرده اما مردم با آن هم به کشت مواد مخدر ادامه می دهند و تلاش ها برای نابودی کامل آن از هرات جریان دارد.

براساس گفته های آقای فرهاد خشکسالی در این ولایت سبب کشت مواد مخدر نشده بلکه علت اصلی کشت این مواد فقر و ناامنی میباشد

در چند سال گذشته کشت مواد مخدر در ولایت هرات تاسرحد نابودی پیش رفته بود، اما به دلیل نبود برنامه های درازمدت و دقیق دهاقین دوباره به زرع این مواد روی آورده اند.

ولایت هرات درغرب کشور موقعيت دارد و از جمله ولايات درجه اول ميباشد اما هم سرحد بودن آن با کشورهای ایران و ترکمنستان باعث شده که علاوه بر کشت، تولید، مردم این ولایت دست به قاچاق مواد مخدر بزنند.

خشکسالی؛ عامل افزایش کشت کوکنار در هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد