در-شش-ولایت-افغانستان-مخالف-مسلح-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در شش ولایت ۷۹ مخالف مسلح کشته و ۲۳ تن دیگر زخم برداشتند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز دوشنبه ( 7جوزا) در یک نشست خبری در کابل بیان کرد که در 24 ساعت گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایات غزنی، ارزگان، ننگرهار وهلمند  تلفات سنگینی بر مخالفان مسلح وارد کرده اند.

بر اساس خبرنامه؛ از این میان ۲۹ مخالف مسلح در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی، ۱۴ هراس افکن در ولسوالی چوره ولایت ارزگان، ۱۳ مخالف مسلح در ولسوالی نادعلی هلمند، ۱۱ داعشی در ولسوالی چپرهار ننگرهار، ۴ هراس افکن در ولسوالی شیرین تگاب فاریاب، ۴ عضو طالبان مسلح در ولسوالی درزاب جوزجان، ۲ فرد مخالف مسلح در ولسوالی گیان پکتیکا و۲ فرد مسلح در ولسوالی گرشک هلمند کشته شدند.

جنرال رادمنش افزود:"به هدف سرکوب تروریستان و از بین بردن مخفیگاه های آنان، هم اکنون ۹ عملیات تعرضی از سوی نیروهای دفاعی وامنیتی در ۹ ولایت جریان دارد".

 بر اساس گفته های وی قطعات کوماندو در یکشبانه روز گذشته ۸۳ عملیات تهاجمی را راه اندازی کرده اند و۳۴ ضربه هوایی نیز اجرا شده است.

رادمنش، همچنان گفت بررسی های امنیتی نشان می دهد عاملان قتل ۵ کارمند یک موسسه ماین پاکی که هشت روز پیش در ولسوالی میوند کندهارصورت گرفت، طالبان بوده اند.

وی این عمل طالبان را جنایت نابخشودنی دانست زیرا به گفته وی کارمندان موسسه ماین پاکی هنگامی کشته شدند که مشغول پاکسازی مسیر تمدید پایپ لاین پروژه تاپی از وجود ماین ها بودند.

به گفته معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، تیم های انجنیری اردوی ملی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ حلقه ماین را که از سوی مخالفان مسلح جاگذاری شده بود کشف و خنثی کردند.

این در حالی است که طالبان در ولایات غزنی، هلمند، ارزگان، فاریاب، زابل و فراه حضور گسترده دارند، همچنان گروه داعش بیشترین حضور را در ولایت ننگرهار دارند.

در شش ولایت افغانستان 80 مخالف مسلح کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد