نمایندگان-از-وضعیت-امنیتی-در-کشور-احساس-خطر-می-کنند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان از وضعیت بد امنیتی در کشور ابراز نگرانی میگویند که افزایش نا امنی ها در ولایات و شهرها نتیجه مدیریت ناسالم نیروهای امنیتی است.

به گزارش آژانس افغان خبر؛ شماری از نمایندگان در مجلس، امروز دوشنبه(۲۹ سنبله) در جلسه عمومی پارلمان گفتند: افزایش نا امنی ها در ولایت های کابل، هرات، غزنی، ارزگان و هلمند به دلیل عدم  مدیریت سالم نیروهای امنیتی بار آمده است که دشمن هر روز جسورتر از دیروز به میدان های جنگ می آیند.

محمد رضا خوشک وطن دوست، نماینده هرات ضمن نگرانی از افزایش اختطاف ها در ولایت هرات اظهار می دارد که امنیت روانی مردم هرات از این مورد برهم خورده و سرمایه گذاران حاضر به سرمایه گذاری در این ولایت نیستند.
عبدالرحیم ایوبی وکیل مردم قندهار نیز تایید می کند  که بسیاری از ولسوالی ها و ولایات از سوی مخالفان  تهدید شده اند  و وضعیت بد امنیتی در کشور حاکم است.
نفیسه عظیمی نماینده مردم غزنی هشدار می دهد؛ در صورتی که به کمبودات و تشکیلات نیروهای امنیتی  مردم غزنی رسیدگی نشود این ولایت با مشکلات بیشتر امنیتی مواجه خواهد شد.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان هم با توجه به نگرانی نمایندگان خاطر نشان ساخت؛ "وضعیت امنیتی در بسیاری از ولایت های کشور وخیم گردیده  و جنگ افغانستان جنگ چهار یا پنج نفر طالب نیست؛ این جنگ از طرف استخبارات برخی کشورهای منطقه به خاطر تامین منافع شان به راه انداخته شده است".
آقای ابراهیمی جنگ کنونی را در کشور خطر جدی برای افغانستان  خواند و از تلاش های نیروهای امنیتی برای دفاع از کشور خواست تا تمام سعی شان را در زمینه پیش روی دشمن در مناطق دوردست انجام دهند.
رییس مجلس از مقام ها و مدیران امنیتی کشور خواست که برای نابودی کامل دشمنان افغانستان و ختم جنگ در کشور نیروهای امنیتی را از لحاظ تخنیکی تقویت بیشتر کنند.
همچنین آقای ابراهیمی از فعالیت افراد مسلح غیر مسٔول در شهر کابل نیز ابراز نگرانی کرد و از نیروهای امنیتی به ویژه پولیس خواست که مانع بی نظمی ها در پایتخت شوند.
پیش از این، مقام های امنیتی گفته اند که با وجود تشدید نا آرامی ها، طالبان در رسیدن به اهداف شان در جنگ کنونی در افغانستان ناکام مانده اند.
اما انتقاد های متوجه مقام های امنیتی است که مسوولان در بسیاری مواقع در حفظ جان نیروهای امنیتی و رساندن امکانات به موقع در خط مقدم جنگ غفلت و کوتاهی می کنند

 

نمایندگان از وضعیت امنیتی در کشور احساس خطر می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد