هزاران-فلسطینی-از-اردوگاه-جنین-آواره-شدند

یک مقام‌ ارشد فلسطین گفته که هزاران فلسطینی پس از آغاز عملیات گسترده‌ ارتش اسرائیل در کرانه‌ باختری اشغالی، از اردوگاه آوارگان جنین فراری و آواره شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمال ابوالروب، معاون فرماندار جنین به خبرگزاری فرانسه این مطلب را گفته است.

او افزوده است: « نزدیک به سه هزار نفر تا اکنون اردوگاه را ترک کرده‌اند».  او گفته که نزدیک به ۱۸ هزار فلسطینی به‌طور معمول در این اردوگاه اقامت دارند.

اسرائیل می‌گوید این عملیات ممکن است روزها ادامه یابد که در آن‌صورت، به‌گفته‌ مقام‌های فلسطین، شماری افرادی که اردوگاه را ترک می‌کنند نیز افزایش خواهد یافت.

این اردوگاه در حومه‌ شهر جنین در شمال کرانه‌ باختری در دهه‌ ۱۹۵۰ ایجاد شد و مدت‌ها است که برای فلسطینی‌ها به کانون مقاومت تبدیل شده است.

اسرائیل روز گذشته (دوشنبه، ۱۲ سرطان) شدیدترین عملیات نظامی خود را در نزدیک به دودهه‌ اخیر در کرانه‌ باختری اشغالی آغاز کرد و پس از حملات پهپادی و اعزام صدها سرباز به یک پایگاه شبه‌نظامیان، دست‌کم هشت فلسطینی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از این حمله دفاع کرد و گفته است: «جنین در ماه‌های اخیر به پناهگاه امن تروریسم تبدیل شده است. ما به این مسأله پایان می‌دهیم».

او گفته که نیروهای اسرائیل در حال تخریب مراکز فرماندهی ستیزه‌جویان و مصادره‌ تجهیزات و کارخانه‌های اسلحه هستند.

سازمان ۵۷ کشور همکاری اسلامی این حمله را محکوم کرده‌اند.

رهبران فلسطینی در کرانه‌ باختری اواخر روز دوشنبه نشستی اضطراری برگزار کردند و گفتند که تماس‌های محدود خود با اسرائیل را متوقف می‌کنند. 

رهبران گفته‌اند توقف هماهنگی‌های امنیتی پابرجا خواهد ماند و متعهد شدند که فعالیت‌های خود را علیه اسرائیل در سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی افزایش دهند.

آنان برای به حداقل رساندن ارتباطات با ایالات متحده نیز برنامه‌ریزی کردند.

 

 

هزاران فلسطینی از اردوگاه جنین آواره شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد