وزارت-خارجه-ا-ا-از-حق-مشروع-فلسطین-حمایت-می‌کنیم

در پی حملات گسترده حماس علیه اسراییل، وزارت امور خارجه گفته است که ا.ا حمایت خود را از حق مشروع، تاریخی و قانونی مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل در سرزمین تاریخی فلسطین اعلام می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ا.ا ناوقت روز گذشته (شنبه‌، 15 میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حکومت سرپرست رویدادهای اخیر در نوار غزه را به دقت زیر نظر دارد و دلیل وقوع چنین حوادثی نقض حقوق مردم «مظلوم» فلسطین توسط «صهیونیست»ها و توهین مکرر به مقدسات آنان بوده است.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که ا.ا آزادی مردم فلسطین و هرگونه دفاع و مقاومت در برابر مقدسات را حق مشروع مردم فلسطین می‌داند.

 وزارت خارجه ا.ا از کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، جامعه بین‌الملل و به‌ویژه کشورهایی که در منطقه نفوذ دارند، می‌خواهد از خشونت‌های «اشغالگران اسراییلی» علیه مردم «بی‌گناه» فلسطین جلوگیری کرده و مسئله فلسطین را حل کنند.

این در حالی است که بامداد روز گذشته گروه حماس حمله گسترده را علیه اسراییل آغاز کردند و در 20 دقیقه 5 هزار موشک شلیک کرده است. این مرگبارترین حمله به اسراییل در سال‌های اخیر توصیف شده است.

حملات گسترده گروه فلسطینی حماس علیه اسراییل با واکنش‌های گسترده رهبران کشورهای جهان همراه بوده است.

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این حمله خواهان خویشتن‌داری‌ شده و تاکید کرده است: «لازم به ذکر نیست که ما همواره خواهان خویشتن‌داری‌ هستیم».

وزارت خارجه ایران از این حملات حماس به اسراییل استقبال کرده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرده است: «این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت و عملیات مسلحانه علیه اشغالگران در اراضی اشغالی ایجاد کرد».

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به شدت این حملات را محکوم کرده و گفته است: «همبستگی کامل خود را با قربانیان، خانواده آن‌ها و عزیزان‌شان اعلام می‌کنم».

وزیر خارجه آلمان نیز گفته است که خشونت و راکت‌پرانی علیه شهروندان بی‌گناه باید فورا متوقف شود.

امریکا نیز خشونت‌ها را محکوم کرده و از هر دو طرف خواست که از تلافی‌جویی خودداری کنند. جو بایدن، رییس جمهور این کشور گفته که اسراییل حق دارد از کشور و مردمش دفاع کند.

آقای بایدن بار دیگر بر حمایت کامل امریکا از اسراییل تاکید کرد و گفت که «کشورش در کنار اسرائیل می ایستد».

وزارت خارجه ا.ا: از حق مشروع فلسطین حمایت می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد