هشدار-ترکیه-به-سویدن-و-فنلند

وزیر عدلیه ترکیه هشدار داده است در صورت که سویدن و فنلند به درخواست‌های استرداد انقره بی اعتنایی کنند، عضو ناتو نخواهند شد.

به گزارش افغان نیوز؛ بکر بوزداغ، وزیر عدلیه ترکیه گفته است که روند الحاق و پیوستن دو کشور سویدن و فنلند به ناتو تا وقتی که مسئله استرداد افراد متهم به تروریزم حل و فصل نشود، هیچ پیشرفتی نخواهد کرد.

وزیر عدلیه ترکیه افزوده است: «تا به امروز هیچ یک از درخواست‌های ما مبنی بر استرداد افراد متهم به تروریزم از سوی دولت‌های سوئدن و فنلند اجرایی نشده است».
او گفته که این افراد به تقلب یا فساد متهم نیستند بلکه به تروریزم متهم شده‌اند و باید دولت‌های سویدن و فنلند این را خوب بفهمند.

ترکیه به صورت رسمی از دعوت این دو کشور برای پیوستن به ناتو در ماه جون سال روان میلادی به شرط عدم حمایت آنها از سازمان‌هایی که انقره آنها را گروه‌های تروریستی می‌داند، حمایت کرد. اما؛ اکنون ترکیه می‌گوید که این دو کشور به این توافق پایبند نبوده‌اند.

انقره درخواست استرداد ۳۳ تن متهم به ارتکاب اعمال تروریستی را مطرح کرده است.

دولت سویدن نیز همین ماه اعلام کرد که یکی از این افراد محکوم به جعل کارت اعتباری را به ترکیه مسترد می‌کند.

ماگدانلا اندرسون، نخست وزیر سویدن در ماه جون اعلام کرده بود که استکهلم بر اساس قوانین اروپایی و بین‌المللی به مساله درخواست استرداد ترکیه رسیدگی می‌کند. او گفته بود سویدن از افرادی که تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه هستند، حمایت نمی‌کند.

 

هشدار ترکیه به سویدن و فنلند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد