هشدار-سناتورهای-آمریکایی-به-اروپا-در-رابطه-به-تخطی-از-تحریم‌ها-علیه-ایران

سناتورهای آمریکایی به کشورهای اروپایی هشتار داده اند که تحریم های هسته ای واشنگتن علیه ایران قرار است به دنبال خروج آمریکا از برجام به زودی بار دیگر به اجرا گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ۱۰ سناتور جمهوریخواه نامه‌ی را به سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان ارسال کرده است که تلاش‌های احتمالی قدرت‌های اروپایی برای دور زدن و یا زیر سوال بردن تحریم‌های آمریکا علیه تهران ابراز نگرانی شده است.

در میان امضاءکنندگان این نامه نام تد کروز و مارکو روبیو، نامزدهای پیشین انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد ریاست جمهوری نیز به چشم می خورد.آنها هشدار داده اند که کنگره آمریکا در صورت تخطی کشورهای اروپایی از تحریم ها علیه ایران به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

اولین دسته از تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران (۱۳ اسد) به اجرا گذاشته خواهد شد. دسته ای دیگر از تحریم ها نیز قرار است روز چهارم نوامبر وضع شود. گروهی از مقامات اروپایی پیش از این ضمن تاکید بر اهمیت توافق هسته ای با ایران خواستار تلاش برای حفظ برجام شده بودند.

 اتحادیه اروپا در همین راستا قرار است بسته ای پیشنهادی ارائه کند تا براساس آن درآمدهای نفتی ایران تضمین، و تاثیر تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران جبران شود.

هشدار سناتورهای آمریکایی به اروپا در رابطه به تخطی از تحریم‌ها علیه ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد