هشدار-پوتین-در-باره-گسترش-جنگ-غزه

رییس جمهور روسیه بار دیگر بر تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل تاکید کرده و در باره گسترش جنگ جاری در غزه به فراتر از خارومیانه هشدار داد.

به گزارش افغان نیوز؛ کاخ کرملین با نشر بیانیه گفته ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بر «تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل» برای صلح در خاورمیانه تاکید کرده و خواهان توقف «خشونت و خون‌ریزی» در نوار غزه شده است.

پوتین گفته است: «این موضع بر اساس تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل  است که ایجاد دو کشور مستقل اسراییل و فلسطین را فراهم می‌کند. این یک راه حل اساسی و بلندمدت برای صلح در خاورمیانه است».

آقای پوتین کشته شدن افراد سالمند، زنان و کودکان در پی حملات اسراییل بر نوار غزه را غیر قابل قبول دانسته و هشدارداده است که خطرات ادامه جنگ می‌تواند بسیار فراتر از مرزهای خاورمیانه گسترش پیدا کند.

پوتین تصریح کرده است: «برخی نیروها سعی می‌کنند احساسات ملی و مذهبی را به بازی گیرند تا تحریک بیشتر را برانگیزند و هرچه بیشتر کشورها و مردمان دیگر را به درگیری بکشانند. این می‌تواند موج هرج و مرج و نفرت متقابل را ایجاد کند».

با این حال، وال‌استریت ژورنال روز گذشته به نقل از مقام‌های امریکایی و اسراییلی گزارش داده که تل‌آویو موافقت کرده حمله زمینی به غزه را به تعویق بیاندازد تا واشنگتن بتواند سامانه دفاع موشکی‌اش را به منطقه برساند.

ارتش اسراییل گفته که حمله در غزه برای دستیابی به اهداف جنگ ادامه خواهد داشت، چون هر ضربه‌ای وضعیت را برای مراحل بعدی بهتر می‌کند.

این در حالی است که وزارت صحت‌ غزه اعلام کرده که در پی حملات اسراییل،  6 هزار و 546 فلسطینی از جمله 2 هزار و 704 کودک کشته شده‌اند.

هشدار پوتین در باره گسترش جنگ غزه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد