تاکید-امیرخان-متقی-بر-گام‌های-عملی-در-بخش-تجارت-با-روسیه

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا در دیدار با ادلگریف روسلان سعید حسینویچ، مشاور رییس جمهور روسیه، بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور و برداشتن گام‌های عملی در بخش تجارت تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ناوقت روز گذشته ( سه‌شنبه، ۴ میزان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که مشاور رییس جمهور روسیه بر ارائه تصویر حقیقی پیشرفت‌ها در افغانستان به جهانیان تاکید کرده و گفته که مسکو آماده همکاری با افغانستان است.
در خبرنامه آمده است که آقای متقی در این دیدار بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور، برداشتن گام های عملی در زمینه تجارت و همکاری در عرصه های مختلف تاکید کرد و روابط دو کشور را رو به رشد و مهم خوانده است.
آقای متقی در این دیدار مبارزه و پیش‌گیری از مواد مخدر، درمان معتادان، تحکیم امنیت، از بین بردن فعالیت‌های گروه داعش و حفاظت از مرزهای افغانستان را از مهم ترین دست‌آوردهای امارت اسلامی طی دو سال گذشته عنوان کرده است.
بر اساس خبرنامه وازرت خارجه، آقای سعید حسینویچ در دیدار با متقی وعده همکاری در زمینه‌های مختلف سپرده و تاکید کرده که تصویر واقعی از تحولات کنونی افغانستان باید به جامعه جهانی ارائه شود تا همه بتوانند حقیقت را درک کنند.
در پایان دو طرف روی تغییر اقلیمی، آموزش، تجارت، کشاورزی، صنعت و ورزش گفتگو و روی تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.
با این حال، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا  روز دوشنبه، ۳ میزان در راس یک هیات جهت اشتراک در نشست فرمت مسکو وارد روسیه شد.

تاکید امیرخان متقی بر گام‌های عملی در بخش تجارت با روسیه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد