ورزشکاران-افغانستان-۹۲-مدال-بدست-آورده‌اند

مسوولان کمیته ملی المپیک افغانستان می‌گویند که در یک سال گذشته ورزشکاران کشور در ۹۸ مسابقه بین‌المللی اشتراک نموده و در نتیجه آن ۹۲ مدال بدست آورده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ احمدالله وثیق، سرپرست کمیته ملی المپیک، تربیت بدنی و ورزش امروز ( شنبه، ۱۷ سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در یک سال گذشته ۴ هزار مسابقه تشویقی، مناسبتی و رسمی در رشته‌های مختلف در کشور برگزار شده است.

وثیق افزود که در یک سال گذشته ورزشکاران کشور در ۹۸ مسابقه بین‌المللی اشتراک نموده و در نتیجه آن ۹۲ مدال به‌ شمول ۲۲ مدال طلا، ۳۰ مدال نقره و ۴۰ مدال برنز را بدست آورده‌اند.

او بیان داشت که کسب ۵ مدال در بازی‌های المپیک آسیایی، راه‌یابی تیم ملی فوتسال به جام جهانی، قهرمانی تیم ملی ۱۷ سال فوتبال در مسابقات کافا و قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات G2 از دستاوردهای مهم این اداره در یک سال پسین می‌باشد.

سرپرست کمیته ملی المپیک، تربیت بدنی و ورزش در این برنامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره‌ی ورزش زنان گفت که ورزش برای همه یک امر ضرورت است.

وثیق تاکید کرد که اگر زنان حجاب را مراعت کنند، می‌توانند در ساحات آزاد گشت‌وگذار و ورزش کنند.

این مقام کمیته ملی المپیک افزود که شهرداری کابل در نظر دارد تا در ساحات مختلف شهر، پارک‌هایی برای زنان بسازد و اگر این اقدام عملی شود، زنان می‌توانند ورزش کنند.

او همچنان می‌گوید که ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (ام‌ام‌ای) در افغانستان ممنوع شده و دلیل ممنوع شدن این ورزش هم آسیب رساندن به انسان گفته شده است.

در همین رابطه، الله محمد اتل مشوانی، سخنگوی کمیته ملی المپیک در این برنامه گفت که ورزشکاران افغان با اشتراک در چهاردهمین دور بازی‌های اورا آسیا، مقام دوم را کسب نمودند.

مشوانی افزود که در این مسابقات ورزشکاران ۱۲ کشور آسیایی شرکت ورزیدند که در آن ورزشکاران افغان با کسب ۹ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۵ مدال برونز بدست آورند.

او بیان داشت که این اداره در یک سال گذشته، ۱۹۱ بازی را در ۳۵ فدراسیون مورد نظارت قرار داده و به ۴۵۰ ورزشکار تقدیرنامه و سیمینارهای آموزشی ارایه نموده است.

از سوی هم، محمد یوسف کارگر، رییس فدراسیون فوتبال افغانستان در این برنامه درباره انتخابات این نهاد گفت که آنان طرزالعملی را به فیفا ارسال کرده‌اند و تصمیم نهایی را در این مورد فیفا خواهد گرفت.

کارگر افزود که این فدراسیون با فیفا درباره بودجه این نهاد صحبت نموده و در آینده نزدیک بودجه‌ی این نهاد پرداخت خواهد شد.

مسوولان این اداره می‌گویند که تقویت ساختارهای ورزشی، زمینه‌سازی برای اشتراک ورزشکاران افغان در مسابقات بین‌المللی، راه اندازی مسابقات در داخل کشور، امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت معارف و شهرداری کابل، تدویر برنامه‌های ظرفیت سازی، و نشر مسابقات از طریق رسانه‌های کشور، از کارهای مهم این اداره در یک سال گذشته می‌باشد.

ورزشکاران افغانستان ۹۲ مدال بدست آورده‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد