فسادو-روابط-شخصی،-مانع-حضور-ورزشکاران-توانا-و-شایسته-به-المپیک-ریو-شد

مسئولان کمیته ملی المپیک کشور می‌گویند؛ موجودیت المپیک موازی و تقلب کاری در انتخاب ورزشکاران و همچنان روابط شخصی سبب شده که ورزشکاران لایق و شایسته به ریو راه پیدا نکنند.

محمود حنیف یکی از مسئولان کمیته ملی المپیک در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ روابط شخصی و فساد سبب شد، که ورزشکاران شایسته به ریو حضور پیدا کرده نتواند و افرادی در آنجا رفتند که  پیش از این بارها در مسابقات داخلی و خارجی شکست را تجربه کرده بودند.

آقای حنیف بیان داشت؛ هیچ رقابت بین ورزشکاران کشور، برای راه یابی به ریو 2016 میلادی برگذار نشد تا کسانی که واقعا توانایی و شایستگی حضور در مسابقات المپیک جهانی را داشته باشند برگزیده شوند و تنها کسانی فرستاده شدند که چندین بار در مسابقات آسیایی شکست خورده بودند اما توسط روابط شخصی به ریو نیز فرستاده شدند.

این مسئول کمیته ملی المپیک کشور می‌گوید؛ ورزشکاران زیادی هستند که شایستگی حضور در مسابقات مانند ریو 2016 را داشتند اما با تاسف که این افراد انتخاب نشدند.

حنیف گفت؛ پس از این دیگر دو کمیته ملی المپیک در کشور وجود نخواهد داشت، مردم افغانستان و جهان به این درک رسیده اند که باید یک کمیته المپیک درکشور فعالیت داشته باشد.

آقای محمود حنیف می‌گوید:" هر ورزش در هر کشور رشد نمیکند و قابلیت رشد را هم ندارد بلکه ورزش های در یک کشور بیشتر رشد میکند که متناسب به خواست و فرهنگ آن مردم باشد نه بر خلاف فرهنگ و سنت های مردم".

او افزود؛ در افغانستان ورزش رزمی بیشتر رشد میکند بخاطری که جنبه جنگی دارد و مردم افغانستان جنگ را دوست دارد و در سال های گذشته معلوم شده است که بیشترین مدال ها از ورزش های بدست آمده است که رزمی بوده. حنیف افزود؛ باید ریشه یابی شود که کدام نوع ورزش در کشورهای منطقه برگذار میشود و به آن ورزش بیشتر توجه شود.

به گفته‌ی رئیس کمیته ملی المپیک کشور بودجه سال جاری این کمیته 48 میلیون افغانی بوده است که پس از این 135 هزار دلار دیگر از سوی کمیته المپیک جهانی نیز بر آن افزوده خواهد شد.

 

فسادو روابط شخصی، مانع حضور ورزشکاران توانا و شایسته به المپیک ریو شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد