وزارت-عدلیه-از-توشیح-۷-قانون-خبر-داد

مسوولان وزارت عدلیه می‌گویند که در یک سال گذشته ۴۷ قانون برای توشیح به رهبری ا.ا فرستاده شده و از این میان ۶ الی ۷ قانون آن توشیح شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سید حبیب الحبیب، رییس اداری و مالی وزارت عدلیه امروز ( یک‌شنبه، ۱۴ اسد) در برنامه‌ حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این وزارت در یک ساله گذشته توانسته است که یک هزار و ۵۹۰ جوازنامه وکلای مدافع را تجدید نماید.

الحبیب افزود که در این مدت به ۲۶۰ شکایت از وکلای مدافع و مؤکلان رسیدگی و از ۷۷۴ دارالوکاله نیز نظارت صورت گرفته است.

او بیان داشت که برای بیش از ۱۱۰ هزار نفر آگاهی‌های لازم حقوقی ارایه شده، برای یک هزارو ۹۰۰ نفر مساعدت حقوقی و ۵۷۷ نفر مظنون به اثر حکم محکمه برائت داده شده است.

رییس اداری و مالی وزارت عدلیه می‌گوید که به منظور جلوگیری از غصب زمین و حل منازعات املاکی و قضایای دولتی از ۷ هزارو ۹۲۸ قضیه ملکیت و دارایی منقول و غیر منقول دفاع شده است.

به گفته‌ی الحبیب در یک سال گذشته این وزارت ۳ هزارو ۶۷۲ جواز نامه راهنمایی معاملات و ۲۲۰ جواز نامه اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه را تجدید نموده است.

از سوی هم، برکت الله رسولی، سخنگوی وزارت عدلیه در این برنامه گفت که در یک سال گذشته، ۴۷ قانون برای توشیح به رهبری ا.ا فرستاده شده است.

آقای رسولی افزود که از این میان ۶ الی ۷ قانون آن توشیح شده که قانون جلوگیری از غضب زمین، قانون سمع شکایت وزارت امر به معروف و چندین قانون دیگر می‌باشد.

مسوولان وزارت عدلیه در این برنامه می‌گویند که این وزارت از بخش‌های اداری و تجارتی، به اساس فیصله‌ی قطعی محاکم، یک میلیارد و ۱۶ میلیون افغانی عواید جمع‌آوری نموده است.

وزارت عدلیه از توشیح ۷ قانون خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد