وزیر-خارجه-بریتانیا-از-سمتش-برکنار-شد

نخست وزیر بریتانیا با تغییرات در کابینه، دومین راب، وزیر خارجه این کشور را از سمت وزارت خارجه برکنار و به وزارت عدلیه معرفی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دلیل برکناری دومینک راب از وزارت خارجه، انتقادات گسترده‌ای علیه بوده است؛ زیرا راب هنگام سقوط کابل به دست طالبان، در رخصتی رفته و نتوانسته بود زمینه خروج مصون مترجمان افغان را فراهم نماید.

رسانه‌های بریتانیایی گزراش داده است که راب هم‌زمان با سقوط کابل در تعطیلاتش در یونان به سر می‌برد و حتا خبرهایی از حضور وی در کنار ساحل نیز نشر شده است.

او با سقوط کابل، از معاونش خواسته بود که در تماس فوری با حنیف اتمر، وزیر خارجه حکومت پیشین، زمینه تخلیه مترجمان افغان را فراهم کند اما؛ این کار انجام نشد.

بااین ناکامی دومینگ راب، رسانه‌های بریتانیایی او را به غفلت متهم کردند و راب با انتقادات گسترده‌ای در بریتانیا روبه‌رو شد.

دومینگ راب اما؛ گفته است که بدون توجه به موقفش اعتراف می‌کند که اگر می‌توانست با آینده‌نگری‌اش ورود طالبان به کابل را پیش‌بینی کند، به تعطیلات نمی‌رفت.

راب ادعاهای که او هنگام سقوط کابل در ساحل دیده شده است را رد کرده و گفته که مقامات همان روز دریا را به روی مردم بسته‌ بودند و این ادعاها واقعیت ندارد.

پس از برکناری دومینیک راب، لیز تراس، وزیر زنان و برابری بریتانیا با حفظ موقف کنونی‌اش، جایگزین او  در وزارت امور خارجه شد.

هرچند این اقدام برای راب تنزیل رتبه در کابینه شمرده می‌شود، اما جانسون در کنار این اقدام، عنوان معاونیت نخست‌وزیر را نیز به او داده است.

این درحالی است که طالبان در 24 اسد، یک روز پس از فرار اشرف غنی وارد کابل شد و با سقوط کابل طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کرد.

وزیر خارجه بریتانیا از سمتش برکنار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد