وزیر-نیروی-ایران-خشک‌سالی-در-افغانستان-را-جدی-خواند

رسانه‌های ایران به نقل از وزیر نیروی این کشور گزارش کرده‌اند که بازدید کارشناسان ایرانی از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود نشان داده که خشک‌سالی در افغانستان جدی است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایسنا گزارش داده که علی اکبر محرابیان امروز (یک‌شنبه، ۲۹ اسد) گفته است: اطلاعات تکمیلی را در این مورد باید وزارت خارجه‌ آن کشور بدهد.

طبق گزارش ایسنا، محرابیان در مورد حق‌آبه‌ ایران از رودخانه هلمند گفته است: «اخیرا همکاران ما بازدیدی از ایستگاه آب‌سنجی دهراوود هیرمند انجام داده‌اند. این بازدید نشان داد که خشک‌سالی در افغانستان نیز جدی است».

وزیر نیروی ایران تاکید کرده است: «اما؛ به نسبت میزان بارشی که در کشور افغانستان شده، در منطقه‌ حوضه‌‌ای آبریز هیرمند، ایران دارای سهم بوده و این سهم حق قانونی ما است که مطالبه می‌کنیم».

پیشتر به تاریخ در بیست‌ویکم ماه جاری خورشیدی حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه و سفیر  ایران در کابل از  بازدید کارشناسان آن کشور از مرکز سنجش‌آب در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان خبر داد.

به دنبال آن وزرات خارجه ا.ا بازدید هیات ایرانی از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود را تایید کرده و گفت که این هیات سال جاری را به‌دلیل خشک‌سالی ناشی از تغییرات اقلیمی، به تدوام سال‌های گذشته، کم‌آب‌تر از سال نورمال آبی ارزیابی کرده است.

 

 

وزیر نیروی ایران خشک‌سالی در افغانستان را جدی خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد