وضعیت-افغانستان-از-مدیریت-بیرون-است

وزیر امور خارجه تاجیکستان در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفته است که وضعیت افغانستان از مدیریت امارت اسلامی بیرون شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سراج الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان امروز (یک­شنبه، ۳ میزان) در مجمع عمومی سازمان ملل گفته که افغانستان به سرعت در حال تبدیل شدن به مکان امن تروریستان است.

مهرالدین افزوده است که امارت اسلامی، به خواست‌­های داخلی، منطقه­‌ای، و جهانی برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تن نداده و تاجیکستان نمی تواند نسبت به سرنوشت مردم افغانستان بی تفاوت باشد.

این در حالی است که شهباز شریف، نخست‌­وزیر پاکستان نیز در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که افغانستان خانه امن تروریستان مبدل شده است. او تاکید کرده است که گروه‌های القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان در افغانستان فعالیت دارند.

 وزارت خارجه امارت اسلامی در واکنشی به نگرانی‌­ها مبنی بر این‌که افغانستان مکان امن تروریستان است، گفت: این نگرانی‌ها متکی بر معلومات نادرست است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی روز گذشته( شنبه، 2 میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شماری از کشور‌ها به شمول امریکا و پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد افغانستان اظهار نگرانی کردند که گویا هنوز هم تهدید تروریسم از افغانستان وجود دارد.

در اعلامیه تاکید شده است که امارت اسلامی یک بار دیگر این تهدید‌ها را رد می‌کند و موقف خویش را به جهانیان واضح می‌سازد که از خاک افغانستان هیچ گاهی علیه کشوری استفاده نخواهد شد و نه هم اکنون گروهی مسلح در این‌جا وجود دارد.

وضعیت افغانستان از مدیریت بیرون است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد