اخراج-نزدیک-به-هزار-مهاجر-افغان-از-تاجیکستان

منابع تایید کرده اند که تاجیکستان طی سه هفته گذشته نزدیک به ۲۰۰ مهاجر افغانستان را اخراج کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ منابع به«یورآسیا نت» یک رسانه‌ای امریکایی تایید کرده که شماری از خانواده‌های افغان به دلیل ترس از اخراج اجباری، به سفارت افغانستان در تاجیکستان پناه برده‌اند.

این رسانه به نقل از منابع خود گفته که سازمان‌هایی که با پناهندگان افغان کار می‌کنند، به آنها توصیه کرده‌اند تا از ترک خانه، به استثنای وضعیت کاملاً ضروری، خودداری کنند.

در گزارش به نقل از یک پناهجویان افغان که خواسته نامش فاش نشود، آمده است: «امروز سه نفر از همسایه‌هایم اخراج شدند. تاکنون هیچ اطلاعی در مورد دلایل اخراج آنان ارائه نشده است».

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به تازگی از دولت تاجیکستان بخاطر اخراج اجباری مهاجران افغان به شدت انتقاد کرده‌است.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای هشدار داده است که بازگشتاندن مهاجرینی که به دلیل اذیت و آزار از کشور خود فرار کردند، یک اقدام غیرقانونی است و این کار زندگی آنان را با خطر مواجه می‌سازد.

به گفته کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان دولت تاجیکستان به تاریخ 23 آگیست، پنج مهاجر افغان، به شمول سه کودک و مادر شان را با وجود مداخله کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان از طریق بندر «پنج‌پایان» در جنوب آن کشور به افغانستان بازگردانده‌است.

این در حالی است که در آغاز سال جاری، سفارت افغانستان در تاجیکستان اعلام کرد که نزدیک به ده هزار مهاجر افغان در این کشور حضور دارد.

 از آن زمان نزدیک به 4هزار نفر آنان اقامت کانادا را کسب کرده اند.

اخراج نزدیک به 2 هزار مهاجر افغان از تاجیکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد