ولایت-فراه-در-آستانه-سقوط-بدست-طالبان

اعضای شورای ولایتی فراه هشدار میدهند که اعضای گروه طالبان در جنگ با قوای افغان از سلاح های پیشرفته ای استفاده میکنند که از جانب شبکه های استخباراتی کشورهای همسایه به اختیارشان قرار داده میشود، اگر توجه جدی نشود احتمال میرود که ولایت فراه بدست طالبان سقوط کند.

به گزارش افغان نیوز: اعضای شورای ولایتی فراه هشدار میدهند که اگر حکومت مرکزی به وضعیت امنیتی این ولایت توجه جدی نکند ، این احتمال میرود که ولایت فراه بدست طالبان سقوط کند.

آنها همچنان ادعا میکنند که اعضای گروه طالبان در جنگ با قوای افغان از سلاح های پیشرفته ای استفاده میکنند که از جانب شبکه های استخباراتی کشورهای همسایه به اختیارشان قرار داده میشود.

در جریان یک هفته اخیر باشندگان فراه شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح در ولسوالی‌های بالابلوک، پشت کوه، پشت‌رود و حتی یکی ازپوسته‌های کمربند اول امنیتی شهر فراه بودند.

بر اساس آمارها در این درگیری ها بیش از ۴۰ تن از نیروهای امنیتی افغان و دستکم ۳۰ طالب مسلح کشته شدند.

با این که موج حملات طالبان نسبت به هفته گذشته فروکش کرده؛ اما اعضای شورای ولایتی فراه از وخامت اوضاع در این ولایت سخن می‌زنند.

جمیله امینی رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید، طالبان به دروازه‌های این شهر رسیده اند و اگر مقام‌های مرکزی به وضعیت امنیتی این ولایت توجه جدی نکنند، احتمال می‌رود که فراه به دست طالبان سقوط کند.

فرید بختور، دیگر عضو شورای ولایتی فراه، نیز می‌گوید که طالبان با استفاده از سلاح‌های پیشرفته و مجهز به دوربین شب بین که به باور وی، از جانب شبکه‌های استخباراتی کشورهای همسایه در اختیارشان قرار می‌گیرد، به جنگ با قوای افغان می‌پردازند.

آقای بختور می‌گوید، شماری از این سلاح‌ها که در ولسوالی بالابلوک از نزد طالبان کشته شده جمع آوری شده ، ساخت کشور روسیه می‌باشد.

اما مقام های محلی ولایت فراه می‌گویند، در جریان چند روز اخیر بیشتر از ۳۰ تن از افراد طالبان را کشته و ده ها تن دیگر را زخمی نموده اند و طالبان توانایی این را ندارند که کنترول شهر فراه را بدست گیرند.

روز پنجشنبه هفته گذشته نیز محمد عارف شاه جهان والی ولایت فراه در یک نشست خبری از گرفتاری مقداری سلاح‌ پیشرفته از نزد افراد گروه طالبان خبر داد که ساخت کشور روسیه بودند.

سال گذشته نیز طالبان مسلح خود را به دروازه ‌های شهر فراه رسانده و بیش از ۲۰ روز در فاصله دو کیلومتری دفتر والی فراه با نیروهای امنیتی در جنگ بودند.

ولایت فراه در آستانه سقوط بدست طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد