ولسوالی-تیوره-ولایت-غور-بدست-طالبان-سقوط-کرد

منابع موثق درولایت غورمیگوید که ساختمان ولسوالی(شهرستان) تیوره و نیز فرماندهی پولیس آن ولسوالی بامداد امروز بدست طالبان سقوط کرده و تنها ساختمان اداره امنیت ملی تیوره تحت اداره نیروهای دولتی قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: سرانجام پس از چندین ساعت مسوولان در ولایت غور پیرامون سقوط تیوره لب به سخن باز کردند.
سخن‌گوی پولیس غوربه رسانه ها گفته است: تیوره بگونه کامل بدست طالبان سقوط کرده و اگر از سوی دولت مرکزی به اداره محلی غور کمک نشود ولسوالی های پسابند و شهرک نیز در خطرسقوط مواجه است.
محمد اقبال نظامی میگوید که اکنون پس از تصرف شهرستان تیوره بدست طالبان جنگ شدیدی میان نیروهای امنیتی و طالبان برسر ولسوالی(شهرستان) شهرک ولایت غور جریان دارد.
سخنگوی پولیس غور تاکید میکند که اداره محلی غور هرچند به حکومت درباره سقوط ولسوالی های غور هشدار داده بود اما حکومت به این هشدار ها توجهی نکرده وبلاخره تیوره بدست طالبان سقوط کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر  بزودی برای غور کمک نرسد چند ولسوالی دیگراین ولایت نیز سقوط خواهد کرد.
وی تایید میکند که طالبان شماری از پزشکان؛ پرستاران و مریضان را در شفاخانه تیوره ولایت غور به رگبار گلوله بستند.

درهمین حال امرالله صالح در اظهاراتی درمورد ولسوالی های غور هشدار داده ،خاطر نشان کرد:اگر طالبان را از ولسوالی تیوره خارج نسازید و کنترول ساحه را  با انجام ضد حمله دوباره به دست نگیرید گام بعدی طالبان تسخیر بند سلما خواهد بود .  بین خط تیوره و بند سلما که در ولسوالی چشت  هرات واقع شده است دیگر کدام نیروی دفاعی و خط مستحکم وجود ندارد. طالبان درین حمله از اصل غافلگیری و مانور استفاده بهتر کرده اند. شاید بسیاری ها فکر کنند که تیوره یک گوشه ای دور افتاده است که نیاز به توجه زیاد ندارد غافل از اینکه تسلط طالبان بر این ولسوالی راه آنها را از مرکز اصلی شان در هلمند به شرق ولایت هرات باز می نماید و به اصطلاح نظامی آنها خطوط اصلی دفاعی ما را دور میزنند. به نقشه افغانستان نگاه کنید و ترتیبات دفاعی را مرور سرسری کنید برایتان معلوم میشود که دشمن هدف اش از تیوره چیست .

ولسوالی تیوره ولایت غور بدست طالبان سقوط کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد