ولسوالی-جانی-خیل-ولایت-پکتیا-به-دست-طالبان-سقوط-کرد

مقام های محلی ولایت پکتیا از سقوط ولسوالی جانی خیل در شرق کشور خبر می دهند و می گویند که این ولسوالی پس از چند روز درگیری صبح امروز به دست طالبان افتاد.

به گزارش آژانس افغان خبر: مسٔولان در ولایت پکتیا به رسانه ها گفته اند؛ امروزشنبه (۶ سنبله)  طالبان مسلح توانستند کنترل ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا را در اختیار بگیرند.

آنها اظهار داشتند: شب گذشته حملات طالبان از مواضع مختلف به ولسوالی جانی خیل گسترش یافت که جنگ سختی میان آنها و نیروهای امنیتی  در گرفت.

مقام های محلی ولایت پکتیا افزودند: مخالفان مسلح زمانی جنگ را شدت بخشید که ضعف نیروهای امنیتی را از لحاظ  نبود امکانات و عدم حضور نیروهای کمکی، دریافتند.

در همین حال حلقه محاصره ۲۰۰ نیروی ارتش ملی که از چند وقت پیش در محاصره طالبان قرار داشتند تنگ‌تر شد.

این در حالی است که عبدالرحمان سوله مل فرمانده نیروهای امنیتی  ولسوالی جانی خیل چندی پیش در این باره از حمله گروهی صدها طالب مسلح به این ولسوالی خبر داده بود.

فرمانده نیروهای امنیتی ولسوالی جانی خیل هشدار می دهد که  اگر نیروهای کمکی هرچه سریع‌تر به این ولسوالی اعزام نشوند، جانی خیل در معرض خطر جدی تری قرار خواهد گرفت.

در روز های گذشته نیز شهروندان ولایت‌های شمالی کشور در تجمع اعتراض‌آمیز از دولت خواستار رسیدگی به وضعیت ۲۰۰ نظامی ارتش ملی که در ولایت پکتیا در محاصره طالبان قرار دارند، شدند.

ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا به دست طالبان سقوط کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد