ولسوالی-ناوه-هلمند-از-وجود-طالبان-پاک-سازی-شد

به گفته ی والی هلمند، ولسوالی ناوه در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی از وجود دشمن پاکسازی شده وعملیات (میوند ۰۷ ) به هدف پاکسازی ولسوالی نادعلی هم اکنون جریان دارد.

به گزارش افغان نیوز: حیات الله حیات، والی هلمند که روز شنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت دست آوردهای این ولایت را بیان می کرد، افزود: ولسوالی ناوه در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی از وجود دشمن پاکسازی شده وعملیات (میوند ۰۷ ) به هدف پاکسازی ولسوالی نادعلی هم اکنون جریان دارد.

والی هلمند گفت: ۴۱۵ تن از افراد دشمن در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در دونیم ماه  اخیر کشته و۶۵ تن دیگر آنان زخم برداشته اند. والی هلمند همچنان افزود: ۱۵۰ تن از طالبان به شمول قوماندانان این گروه بازداشت شده اند که در میان آنان قاری محب الله، ملابصیر، ملاظاهر، ملا احمد (ولسوال نام نهاد طالبان در ناوه) محبوب، فرید جانان، مولوی منصور، ملاعصمت و ملاغنی قرار دارند. اوگفت که ملاجیلانی مشهور به غنی جانان، قوماندان قطعه سرخ طالبان در شمار بازداشت شده گان بود که به دلیل جراحت در شفاخانه از بین رفت. به گفته والی هلمند در نتیجهء این عملیات ها ۲۱۷ مرکز ودیپوهای دشمن تخریب و۱۷۵۰ ماین کشف وخنثا شده است.

والی هلمند از دست آوردها در زمینه مبارزه با فساد اداری در ادارات این ولایت نیز یاد کرده افزودند: ۲۵۰ تن از مسوولان وکارکنان ادارات مختلف هلمند به دلیل دست داشتن در فساد و قاچاق مواد مخدر بازداشت وبه نهاد های عدلی وقضایی معرفی شده اند. او تآکید کرد که اعتماد مردم نسبت به نهادهای عدلی وقضایی اکنون بیشتر شده وبه شکایت های مردم به گونه جدی رسیده گی می شود. والی هلمند گفت که صد ها جریب زمین نیز از چنگ غاصبان بیرون شده است.

آقای حیات از پیشرفت پروژه های انکشافی وبازسازی در هلمند سخن زد وافزود: توربین سوم بند کجکی نصب شده و پایه های جدید لین برق از لشکرگاه تا سنگین نیز نصب شده است. او از پیشرفت هفتاد درصدی کار پروژه بند برق گرشک نیز یاد آور شد وافزود: پانزده کیلومتر سرک میان گرشک و نوزاد تکمیل شده است.

براساس آمار والی هلمند،۲۴۲۰۰۰ هزار دانش آموز که ۳۰ درصد آن را دختران تشکیل می دهند هم اکنون در ۴۰۳ مکتب دولتی وخصوصی درهلمند مشغول آموزش اند. همچنان ۳۵۰۰ محصل در چهار دانشگاه دولتی وخصوصی این ولایت به کسب علم ودانش می پردازند.

ولسوالی ناوه هلمند از وجود طالبان پاک سازی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد