پاکستان-اعتراض-خود-را-به-امارت-اسلامی-سپرد

پاکستان پس از درگیری‌های اسپین‌بولدک، مراتب اعتراض خود را به امارت اسلامی سپرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ درگیری هفته گذشته در گذرگاه سپین بولدک – چمن میان نیرو های امارت اسلامی و سربازان پاکستانی پایان یافته، اما وزارت خارجه پاکستان، شارژدافیر سفارت امارت اسلامی احضار کرده و اعتراضش را به او سپرده است.

این وزارت روز جمعه (۲۶ قوس) در اعلامیه‌ای گفته است که شارژدافیر سفارت افغانستان به وزارت خارجه پاکستان احضار شده و نکوهش اسلام آباد در پیوند به آنچه حمله بی دلیل از جانب افغانستان خوانده شده، به او سپرده شد.

به گفته وزارت خارجه پاکستان، این حمله تلفات جانی و زیان های مالی را به همراه داشت.

یکشنبه گذشته درگیری میان نیرو های امارت اسلامی و سربازان پاکستانی در گذرگاه سپین بولدک – چمن رخ داد که به گفته مقام‌های ایالت بلوچستان، شش تن در آن کشته شده و شماری زخم برداشتند.

مقام های امارت اسلامی می گویند که در تیراندازی نیرو های پاکستانی هم یک غیرنظامی کشته شده و ده ها تن دیگر زخم برداشته است.

پنجشنبه گذشته هم نیز دو طرف با هم درگیر شدند که به گفته مقام های پاکستانی، این آتشباری در چمن، یک کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشته است.

مقام های محلی امارت اسلامی در سپین بولدک تا اکنون در مورد تلفات احتمالی این درگیری ها چیزی نگفته اند اما برخی منابع تائید کرده اند که دو تن در تیراندازی ها زخم برداشته اند.

هر دو طرف، یکدیگر را به آغاز درگیری ها متهم می کنند. وزارت دفاع امارت اسلامی ، نظامیان پاکستانی را به آغاز درگیری روز پنجشنبه در گذرگاه مرزی سپین بولدک – چمن متهم می کند.

منابع محلی امارت اسلامی در سپین بولدک می گویند که پاکستان از سال ها به اینسو می خواهد تا روستاهای معزل، لقمان و شیخ محمد را در داخل خاک افغانستان بگیرد.

پیش از این در سال ۲۰۱۷ میلادی، درگیری به خاطر روستا های لقمان و جهانگیر میان نیرو های مرزی نظام پیشین و سربازان پاکستانی در گذرگاه سپین بولدک – چمن رخ داده بود.

 

 

پاکستان اعتراض خود را به امارت اسلامی سپرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد