کمک-۱۵-میلیون-افغانی-امارت-اسلامی-به-زلزله‌زدگان-ترکیه-و-سوریه

وزارت امور خارجه‌ امارت اسلامی اعلام کرده که ۱۵ میلیون افغانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه کمک می‌شود.

به گزارش‌ افغان نیوز؛ وزارت خارجه امارت اسلامی روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۸ دلو) با پخش اعلامیه‌ای از اعلام کمک ۱۰ میلیون افغانی به زلزله‌زدگان ترکیه و پنج میلیون افغانی دیگر  به زلزله‌زدگان سوریه، خبر داده است. 

در اعلامیه آمده است: «امارت اسلامی افغانستان یک بار دیگر مراتب تسلیت خویش را به برادران و مردمان مسلمان ترکیه و سوریه به خاطر زلزله‌ی شدید اخیر که تلفات جانی و خساراتی هنگفت مالی در پی داشت و آمار تلفات آن در حال افزایش است، ابراز می‌کند».

در اعلامیه آمده است که امارت اسلامی بر مبنای هم‌دردی بشری و اخوت اسلامی، کمک ۱۰ میلیون افغانی با زلزله‌زدگان ترکیه و ۵ میلیون افغانی با زلزله‌زدگان سوریه را اعلام می‌کند.

وزارت امور خارجه‌ نوشته است که تیم‌های نجات و صحی امارت اسلامی نیز در حال آماده‌باش اند تا در صورت نیاز، در عملیات نجات سهم‌ بگیرند و «به کمک برادران و خواهران ترک و سوری خویش برسند».

این وزارت به ‌ماموریت دیپلماتیک خود در ترکیه هدایت داده است که در محدوده‌ امکانات، از هیچ گونه تلاش برای کمک به زلزله‌زدگان دریغ نکند و از افغان‌های مقیم ترکیه نیز خواسته است که از کمک به زلزله‌زدگان دریغ نکنند.

این در حالی است که زمین‌لرزه‌ای بامداد روز دوشنبه ( ۱۷ دلو) با شدت ۷.۸ درجه‌ ریشتر، بخش‌های جنوبی ترکیه و سوریه را لرزاند.

رویترز گزارش داده که شمار قربانیان زمین‌لرزه ترکیه و سوریه به بیش از ۷۸۰۰ تن رسیده است. 

رویترز به نقل از فواد اوکتای، معاون رییس جمهور ترکیه شمار جان‌باخته‌گان در ترکیه را ۵۸۹۴ تن و شمار زخمیان را بیش از ۳۴۰۰۰ تن می‌گوید. 

به گفته این خبرگزاری، دولت سوریه شمار جان باخته‌گان در زلزله روز دوشنبه را دست‌کم ۱۹۳۲ تن گفته است.

 

 

کمک ۱۵ میلیون افغانی امارت اسلامی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد