پاکستان-به-تروریست‌ها-در-افغانستان-پناه-می‌دهد

یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفت، پاکستان با پناه دادن تروریست‌ها ،از آنها در افغانستان استفاده می‌کند.

به گزارش افغان نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال وینسنت استوارت، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در جلسه استماع درباره تهدیدهای جهانی در کمیته سرویس‌های مسلح سنا اعلام کرد: پاکستان نمی‌خواهد که هند در افغانستان نفوذ داشته باشد. آنها همه چالش‌ها را از دید یک تهدید هندی به سمت دولت پاکستان می‌بینند.

بر همین اساس پاکستانی‌ها سازمان‌های تروریستی را حفظ می‌کند. اگر افغانستان به هند تکیه کند پاکستان دیگر حامی افغانستان ایمن و باثبات نخواهد بود زیرا چنین شرایطی منافع پاکستان را زیرسوال می‌برد.

این مقام اطلاعات آمریکا افزود: باید به پاکستان آشکارا گفته شود که امنیت و ثبات افغانستان در راستای منافع همه طرف‌ها در منطقه بوده و تهدید برای پاکستان به شمار نمی‌رود. ما به دنبال اغنای پاکستان هستیم.

استوارت اضافه کرد: اگر آنها بدانند که حفظ نیروهای "شبکه حقانی" در راستای منافع آنها نیست دیگر به میزبانی از این گروه نمی‌پردازد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره احتمال حمایت روسیه از طالبان گفت: اگرچه نشانه‌هایی از برخی حمایت‌های پیشنهادی از سوی روسیه از شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان وجود دارد اما دلیل واقعی و ملموس مبنی بر انتقال تسلیحات و یا پول وجود ندارد.

وی ادامه داد: ماه گذشته رئیس نیروهای بین‌المللی و آمریکا مستقر در افغانستان اعلام کرد: برخی گزارش‌ها حاکی از حمایت روسیه از جمله تسلیحاتی از طالبان وجود دارد.

پاکستان به تروریست‌ها در افغانستان پناه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد