پایان-ماموریت-نمایندگی-ویژه-آمریکا-در-امور-افغانستان-و-پاکستان

دولت آمریکا دفتر نمایندگی ویژه کشورش در امور افغانستان و پاکستان را حذف میکند، و قرار است مسئولیت آنرا به یک بخشی از وزارت خارجه آمریکا که مسئولیت امور آسیای جنوبی و میانه را به عهده دارد، واگذارنماید.

به گزارش افغان نیوز: رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که دفتر نمایندگی ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان از سوی ریچارد هولبروک، از دیپلمات‌های سابق در زمان دولت باراک اوباما ایجاد شده بود و از ۲۰۰۹ میلادی به این‌طرف نقشی کلیدی در تعیین سیاست‌های آمریکا نسبت به افغانستان و پاکستان داشت.

بر اساس این گزارش ها قرار است این نمایندگی برچیده شود.

این تصمیم ظاهرا در پی برنامه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا برای ساختاربندی دوباره این وزارتخانه گرفته شده است و انتظار می‌رود دفاتر دیگری هم بسته شوند و پست‌های نمایندگی‌ بیشتری حذف شوند.

بی بی سی نیز با نشر این گزارش نوشته که این دفتر زمانی ایجاد شد که مقام‌های آمریکایی تصمیم گرفتند به کشمکش‌ها در افغانستان و پاکستان، که به هم مرتبط‌‌ دانسته شدند، یکجا رسیدگی کنند.

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته است که این تصمیم بخشی از بررسی وسیع سیاست‌ خارجی آمریکا نسبت به منطقه است. به گفته این مقام آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا در نظر دارد که به افغانستان و پاکستان در سطح منطقه‌ای رسیدگی کند.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیش از این گفته بود که راهبرد جدید آمریکا نسبت به افغانستان رویکردی منطقه‌ای خواهد داشت.

چند هفته پیش گزارش شده بود که برخی مقام‌های آمریکایی خواهان اعزام حداقل ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی دیگر برای مبارزه با طالبان در افغانستان شده‌اند.

پایان ماموریت نمایندگی ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد