وزیر-خارجه-چین-برای-تامین-صلح-وارد-کابل-شد

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور پیش از ظهر امروز با وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، در قصر ستوری در کابل دیدار و ملاقات کرد.

به گزارش افغان نیوز: وزیر امور خارجه چین به توافقات میان رؤسای جمهور دو کشور در ملاقاتی که اخیراً در حاشیه نشست سران سازمان همکاری های شانگهای در آستانه به کابل آمده است

وی پی­گیری توافقات یاد شده به ویژه در زمینه های مبارزه مشترک با تروریزم و افراط گرایی خشونت آمیز، حمایت چین از روند صلح افغانستان، همکاری های منطقه یی و گسترش همکاری های دوجانبه را از اهداف عمده سفر خویش به افغانستان خواند.

وزیر امور خارجه چین از تلاش های دوامدار دولت افغانستان در راستای صلح ستایش کرده و از همکاری کشور اش برای موفقیت پروسه کابل و حمایت همه جانبه آن کشور از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان اطمینان داد.

وی همچنان از فداکاری ها و دستآوردهای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم و افراط گرایی خشونت آمیز قدردانی نموده و بر نیاز همکاری و همآهنگی بیشتر دوجانبه و منطقه­یی برای موفقیت کلی در این زمینه تأکید ورزید.

وزیر امور خارجه کشورمان از نقش برجسته چین در حمایت از تأمین و تحکیم صلح و ثبات و همچنان بازسازی و توسعه اقتصادی افغانستان ابراز سپاس نمود.

وی افزود که پروسه کابل چهارچوبی است که در آن اصل رهبری و مالکیت افغانستان در روند صلح بیشترین بازتاب را داشته و این پروسه حیثیت چتری را دارد که نتایج بحث ها در باره صلح افغانستان در همه میکانیزم ها و پلاتفورم های دیگر را تلفیق و تحکیم می بخشد.

وزیر امور خارجه افغانستان صلح و ثبات در افغانستان را مستلزم اجماع و همآهنگی منطقه یی خوانده و نقش چین را در حمایت از خواست افغانستان برای همکاری و همآهنگی عملی و صادقانه کشورهای منطقه در این راستا برجسته توصیف کرد.

در ادامه این ملاقات، دو طرف همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، تجارتی و فرهنگی را به بحث و بررسی گرفته و بر گسترش آن تأکید نمودند.

وزیر خارجه چین برای تامین صلح وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد