پایگاه‌های-القاعده-در-افغانستان-درحال-ظهور-است

یک سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده امریکا از رشد القاعده در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته که پایگاه‌های این گروه در افغانستان در حال ظهور است.

به گزارش افغان نیوز؛ لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه امریکایی، روز سه شنبه (۲۵ اسد) گفته‌است:« ما هیچ جنگی را پایان نداده‌ایم‌. جنگ جدیدی را آغاز کردیم».

گراهام افزوده‌است:« همین لحظه که صحبت می‌کنم کمپ‌های القاعده در افغانستان در حال ظهور است. تاریخ تکرار می‌شود و این‌همه قابل جلوگیری بود».

این مقام امریکایی گفته که ممکن است بار دیگر امریکا هدف حمله القاعده قرار بگیرد و این حمله احتمالی به امریکا و متحدین آن به دلیل عملکرد عجولانه جو بایدن در خروج از افغانستان است.

او گفته است: «قبل از این‌که تروریزم از افغانستان به امریکا مهاجرت کند، فقط به زمان نیاز است و مسیر احتمالی آن سرحد شکسته جنوبی [مکسیکو] است».

گراهام بر این باور است که بر خلاف مشوره سالم نظامیان ایالات متحده «این بایدن بود که تصمیم خروج از افغانستان را گرفت. شرایطی برای خروج ما [از افغانستان] وجود داشت. طالبان آن شرایط را رعایت نکردند. این یک تصمیم سیاسی بایدن بود».

این عضو ارشد کنگره ایالات متحده افزود که امارت اسلامی، القاعده و شاخهٔ خراسان داعش با هم یک وجه مشترک دارند.

او افزود: «داعش بر ضد القاعده می‌جنگد و القاعده با طالبان همسو است. وجه مشترک میان این سه گروه چه است؟‌ آنان اسلام‌گرایان رادیکال اند».

مقام‌های حکومت ایالات متحده تا حالا در مورد اظهارات این سناتور چیزی نگفته‌اند.

رییس جمهور امریکا پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکه القاعده در کابل گفت که ایالات متحده هرگز اجازه نخواهد داد که افغانستان به پناهگاه امن دهشت‌افکنان مبدل شود.

در همین حال، دولت ایالات متحده به تازگی اعلام کرده است که پس از کشته شدن الظواهری در افغانستان امریکا پرونده سرمایه منجمد شده افغانستان را بسته کرده است.

پایگاه‌های القاعده در افغانستان درحال ظهور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد