مجاهد-از-آمدن-و-سکونت-الظواهری-در-کابل-اطلاع-نداریم

چهار روز پس از کشته شدن ایمن‌الظواهری، رهبر القاعده در یک حمله پهپادی امریکا، امارت اسلامی اعلام کرده که از آمدن و سکونت او در کابل اطلاعی ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز پنج‌شنبه( 13 اسد) در اعلامیه‌ای گفته است که پس از حمله هوایی بر یک منزل مسکونی در کابل، «..جوبایدن رییس جمهور امریکا ادعا کرد که در این حمله داکتر ایمن الظواهری رهبر القاعده را هدف قرار داده‌اند. امارت اسلامی از آمدن و سکونت ایمن الظواهری در اینجا، هیچگونه اطلاعی ندارد.»

این نخستین پاسخ رسمی امارت اسلامی به کشته شدن رهبر گروه القاعده در کابل است.

مجاهد گفته است که ارگان‌های استخباراتی هنوز در حال بررسی جنبه‌های مختلف این رویداد است و به آن‌ها دستور داده شده که تحقیقات جدی و همه‌جانبه در این زمینه انجام دهند.

او تاکید تاکید شده که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه امریکا و کشورهای دیگر نیست.

ذبیح الله مجاهد اضافه کرده است که امارت اسلامی خواهان اجرای توافقنامه دوحه است و نقض آن باید پایان یابد.

او بار دیگر حمله امریکا در کابل را نقض حریم هوایی افغانستان و در تضاد با اصول بین‌المللی خوانده و آن را محکوم کرده است.

دولت امریکا می‌گوید که نیروهای هوایی این کشور روز یکشنبه (۹ اسد) الظواهری را در حالی که در بالکن مخفی‌گاه خود در کابل ایستاده بود با شلیک موشک از هواپیمای بی‌سرنشین کشته‌اند.

امارت اسلامی در ابتدا این حمله را فرود راکت به یک خانه‌ی مسکونی خالی اعلام کرده بودند؛ اما سرانجام تأیید کردند که حمله‌ی هوایی بوده و توسط هواپیمای امریکایی انجام شده است.

با این حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور امریکا گفته بود که کاخ سفید در حال برقراری ارتباط با امارت اسلامی است تا بررسی کند که این گروه از موقعیت ایمن الظواهری آگاه بوده و به او ‌پناه داده‌اند یا خیر.

سالیوان در عین حال گفته بود که واشنگتن معتقد است که اعضای ارشد شبکه حقانی می‌دانستند که الظواهری در کابل است.

مجاهد: از آمدن و سکونت الظواهری در کابل اطلاع نداریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد