پرتاب-ده-ها-راکت-از-سوی-پاکستان-به-ولایت-ننگرهار

منابع در ولایت ننگرهار می‌گویند که یک‌بار دیگر برخی از بخش‌های این ولایت هدف برخورد راکت‌های نظامیان پاکستانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: پرتاب ده ها راکت از سوی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان در ننگرهار اولین بار نیست.

در حالی‌که تنها چندروز از سفر رییس ستاد ارتش پاسکتان به کابل می‌گذرد پرتاب موشک‌های نظامیان پاکستانی از آن‌طرف مرز به خاک افغانستان هم‌چنان ادامه دارد.

منابع در ولایت ننگرهار می‌گویند در ساعت‌های اخیر، یک‌بار دیگر برخی از بخش‌های این ولایت هدف برخورد راکت‌های پاکستانیان قرار گرفته‌اند.

پس از چاشت روز گذشته نظامیان پاکستانی بیش از ۸۰ موشک را به خاک افغانستان در ولسوالی‌های اچین و نازیان پرتاب کرده‌اند.

به گفتۀ منابع، نزدیک به ۴۰ راکت نظامیان پاکستانی در بخش‌هایی از ولسوالی اچین و ۴۴ موشک دیگر نیز در ولسوالی نازیان برخورد کرده‌اند.

هرچند برخورد این موشک‌ها تلفات جانی و مالی در پی نداشته، اما در سال‌های اخیر، موشک‌پراگنی‌های پاکستانیان خسارات هنگفت مالی را به باشنده‌گان بخش‌های مرزی افغانستان با آن کشور وارد ساخته‌است.

ولایت‌های کنر و ننگرهار بیش‌تر آماج این موشک‌ها بوده که شماری از باشنده‌گان ناگزیر به ترک محل و خانه‌های‌شان شده‌اند و حتا تلفات جانی هم در پی داشته‌است.

از سویی، پرتاب این موشک‌ها پس از آن از سوی نظامیان پاکستانی افزایش یافته که چند روز پیش جنرال قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل آمده با رییس جمهور غنی گفت‌گو کرد.

پرتاب ده ها راکت از سوی پاکستان به ولایت ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد