پس-از-شکست-دولت-اسلامی؛-رهبر-داعش-هنوز-هشدار-میدهد

ابوبکرالبغدادی رهبرگروه داعش پس از شکست حکومت اش در عراق و سوریه، برای نخستین بار بر انتقام گیری تاکید کرده استک

به گزارش افغان نیوز: رهبرگروه داعش در یک پیام ویدیویی حملات مسلحانه و انفجاری در سریلانکا را ستایش کرده است.

بغدادی در این پیام گفته است که وی و همدستانش انتقام شکست هایش را خواهد گرفت.

رهبر داعش در پیام ویدیویی تازه‌اش هشدار داده است که این گروه انتقام کشته‌شده‌گان و زندانیان خود را می‌گیرد. او تأکید کرده است که نبرد طولانی با غرب در راه است.

ابوبکر البغدادی در این پیام ویدیویی ضمن قبول مسوولیت این حملات تروریستی، گفته است که این حملات بخشی انتقام شکست این گروه در باغوز بوده است. باغوز، روستایی در سوریه، آخرین پایگاه داعش بود که در اول حمل ۱۳۹۸ به دست نیروهای دموکراتیک سوریه افتاد. به دنبال آن اعلام شد که گروه داعش در سوریه به طور کامل شکست خورده است.

پیش از نشر این ویدیو بارها اعلام شده بود که الغبدادی کشته و یا زخمی شده است. روسیه گفته بود که در باره مرگ او تحقیق می‌کند. بعدتر با تنگ شدن حلقه محاصره در روستای باغوز، گزارش شد که ابوبکر البغدادی از این روستا به جای نامعلومی گریخته است. اکنون از محل زنده‌گی او اطلاعی در دست نیست. امریکا برای به دست آوردن اطلاعاتی که به یافتن ابوبکر البغدادی منجر شود، ۲۵ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

در روز اول ماه ثور سه کلیسا و چهار هوتل در سریلانکا هدف چندین انفجار پی‌هم قرار گرفت. در این کلیساها و هوتل‌ها مراسم «عید پاک» مسیحیان در حال برگزاری بود. شمار افرادی که در این انفجارها کشته شده‌اند، بیش از ۳۱۰ نفر اعلام شده است.

مقامات سریلانکایی پیشتر اعلام کرده بودند که یک گروه اسلام‌گرای افراطی به نام «جماعت ملی توحید» در پشت این حملات قرار داشته است. اما این گروه دست داشتن خود در انفجارهایی که مراسم «عید پاک» مسیحیان هدف اصلی آن بوده است را رد کرده است.

پس از شکست دولت اسلامی؛ رهبر داعش هنوز هشدار میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد