پلوسی-پس-از-دیدار-با-مقامات-تایوان،-تایپه-را-ترک-کرد

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا در سفری جنجالی که کمتر از ۲۴ ساعت به طول انجامید، تایوان را ترک کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ خانم پلوسی که بلندپایه‌ترین مقام امریکایی است که طی 25 سال اخیر به تایوان سفر می‌کند، صبح روز چهارشنبه (13 اسد) با ریيس جمهور و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفتگو کرد.

سفر پلوسی در حالی انجام شد که پیش‌تر مقام‌های چینی هشدارهای شدیدالحنی در خصوص عواقب این سفر به طرف آمریکایی داده بودند. پکن می‌گوید واشنگتن تاوان این «اشتباه» خود را خواهد پرداخت.

همزمان با حضور پلوسی، چند فروند جنگنده چینی در تنگه تایوان به پرواز در آمدند.

هم زمان با ورود پلوسی به تایوان، ژی فنگ، معاون وزیر امور خارجه چین، سه‌شنبه شب نیکلاس برنز، سفیر امریکا در چین را فراخواند تا مراتب اعتراض شدید پکن نسبت به سفر نانسی پلوسی به تایوان را اعلام کند.

نانسی پلوسی پس از ورود به تایپه با تسای اینگ ون، رئيس جمهوری تایوان دیدار و گفتگو کرد. خانم تسای در این دیدار از آنچه او «توجه و حمایت بی‌دریغ آمریکا» تایوان خواند تشکر کرد و افزود: «نانسی پلوسی رابطه طولانی و عمیقی با تایوان دارد و ما باید در این خصوص از او تشکر کنیم».

 

رییس جمهور تایوان پلوسی را «یکی از فداکارترین دوستان تایوان» نامید و ادامه داد: «تهاجم روسیه به اوکراین امنیت تنگه تایوان را هم به کانون توجهات جهانی تبدیل کرده است. تجاوزات به تایوان دموکراتیک، تاثیر گسترده‌ای بر امنیت کل اقیانوس هند و آرام خواهد گذاشت.» خانم تسای همچنین با اشاره به اینکه تایوان در مقابل فشارها عقب‌نشینی نخواهد کرد، گفت: «ما قاطعانه از حاکمیت ملی خود دفاع خواهیم کرد و به خفظ خط دفاعی برای امنیت جهانی خود ادامه می‌دهیم».

پلوسی پس از دیدار با مقامات تایوان، تایپه را ترک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد