وزارت-خارجه-کشور-سفر-پلوسی-به-تایوان-را-تحریک-آمیز-خواند

وزارت خارجه حکومت سرپرست در واکنش به سفر نانسی پلوسی به تایوان گفت:« کشورها از تصمیماتی که نقض حاکمیت ملی سایر کشورها و زمینه اقدامات تحریک‌آمیز را فراهم می‌کند، خودداری کنند».

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه شامگاه روز گذشته (چهارشنبه، ۱۲ اسد) در توییتی نوشته است که روابط چین و امریکا بر امنیت، ثبات و رفاه منطقه تأثیر دارد.

بلخی گفت که امارت اسلامی بر سیاست اصولی چین واحد پافشاری می‌کند و می‌خواهد اختلافات بین چین و ایالات متحده را از راه‌های مناسب حل کند تا بتوانند برای صلح، ثبات و توسعه منطقه و جهان با یکدیگر همکاری کنند.

نانسی پلوسی که بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که طی ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر می‌کند، صبح (چهارشنبه، ۱۲ اسد) با ریيس جمهور و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفتگو کرد.

سفر پلوسی به تایوان در حالی انجام شد که پیشتر مقام‌های چینی هشدارهای شدیدالحنی در خصوص عواقب این سفر به طرف آمریکایی داده بودند.

چین می‌گوید که واشنگتن تاوان این «اشتباه» خود را خواهد پرداخت. همزمان با حضور پلوسی، چندین فروند جنگنده چینی در تنگه تایوان به پرواز در آمده‌اند.

پکن از تایوان به‌عنوان بخشی از خاک خود یاد می‌کند که در صورت لزوم با استفاده از «زور» باید به چین ملحق شود.

دولت چین بازدید مقامات کشورهای خارجی از تایوان را نشانه‌ی به رسمیت شناختن دولت حاکم بر این جزیره و نقض حاکمیت خود می‌‌داند.

وزارت خارجه کشور سفر پلوسی به تایوان را تحریک آمیز خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد