پولیس-بریتانیا-خواستار-تعویق-تظاهرات-حامیان-فلسطین-شد

پولیس بریتانیا از شهروندان این کشور که قرار است تظاهرات گسترده‌ای را در واکنش به حملات اسراییل بر غزه به تاریخ یازدهم نوامبر برگزار نمایند، خواسته که این تظاهرات را به تعویق بیاندازند.

به گزارش افغان نیوز؛ پولیس لندن از برگزارکنندگان تظاهرات در حمایت از فلسطین خواسته که برنامه خود برای یازدهم نوامبر را به تعویق بیاندازند اما؛ برگزارکنندگان تظاهرات با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

سویلا بریورمن، وزیر داخله بریتانیا هم از این درخواست پولیس لندن حمایت کرده است.

دلیل این درخواست همزمانی تظاهرات در مرکز لندن با مراسم روز یازدهم نوامبر است که مصادف با سالروز آتش‌بس جنگ جهانی اول (۱۱ نوامبر ۱۹۱۸) می‌باشد.

پولیس لندن هشدار داده که برگزاری این دو مراسم‌ می‌تواند منجر به بی‌نظمی شود اما؛ برگزارکنندگان این تظاهرات ضمن انتقاد از پولیس لندن با لغو تظاهرات مخالفت کرده‌اند.

این در حالی است که با تشدید حملات اسراییل بر نوار غزه و کشته شدن هزاران نفر در این باریکه، شهروندان شماری کشورهای غربی از جمله امریکا، کانادا، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا و برازیل در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات گسترده‌ای برگزار کرده و خواستار پایان کشتار غیرنظامیان در فلسطین شده اند.

در تظاهرات‌های چند هفته گذشته حامیان فلسطین در لندن نیز ده‌ها هزار نفر شرکت کردند.

در تازه ترین مورد آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در پیامی در ایکس اعلام کرده که با تشدید حملات اسراییل 89 کارمند این سازمان کشته شده‌اند.

پولیس بریتانیا خواستار تعویق تظاهرات حامیان فلسطین شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد