گوترش-حمله-اسراییل-بر-کاروان-آمبولانس‌ها-را-«هولناک»-خواند

دبیر کل سازمان ملل حمله نیروهای اسراییل بر کاروان آمبولانس‌های حامل زخمیان فلسطینی از گذرگاه رفح را محکوم کرده و آن را «هولناک» خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (شنبه، 13 عقرب) گفته که از حمله بر کاروان آمبولانس‌ها در خارج از شفاخانه الشفا «وحشت‌زده» شده است.

ارتش اسراییل روز گذشته بر کاروان آمبولانس‌ها در غزه که به گفته وزارت صحت فلسطین در حال انتقال زخمیان بدحال به مصر بوده‌اند، حمله هوایی انجام داده است.

ارتش اسراییل این حمله هوایی را پذیرفته و در بیانیه‌ای گفته که در آمبولانسی‌که به آن حمله شد، جنگ‌جویان حماس حضور داشتند.

دبیرکل سازمان ملل ضمن محکومیت این حمله ارتش اسراییل افزوده است: «تصاویر اجساد پراکنده شده در خیابان بیرون شفاخانه دلخراش است».

او خواستار حفاظت از کارکنان صحی، آمبولانس‌ها و شفاخانه‌ها شده و تاکید کرده که تمامی گروگان‌هایی که در غزه نگهداری می‌شوند باید فورا و بدون قیدوشرط آزاد شوند.

گوترش با بیان این که وضعیت انسانی در غزه «وحشتناک» است، یک بار دیگر خواست تا جنگ‌ میان اسراییل و‌ حماس پایان داده شود.

وزارت صحت فلسطین اعلام کرده است: در حمله‌ هوایی اسراییل به کاروان آمبولانس‌ها که برای انتقال زخمیان استفاده می‌شدند، ۱۵ نفر کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از آغاز درگیری‌ها میان اسراییل و فلسطین که نزدیک به یک ماه می‌شود، نزدیک به 9 هزار فلسطینی و هزارو 500 اسراییل کشته شده‌اند.

گوترش حمله اسراییل بر کاروان آمبولانس‌ها را «هولناک» خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد