چهارمین-مسابقات-جام-قهرمانی-اخوت-اسلامی-برگزار-شد

مسوولان مدیریت عمومی تربیت بدنی و ورزش، فرماندهی عمومی تعلیم و تربیه وزارت امور داخله و کمیته ورزش بنیاد پیامبر اعظمچهارمین دور مسابقات قهرمانی جام اخوت اسلامی را به مناسبت شهادت امام جعفر صادق برگزار کردند.

به گزارش افغان نیوز؛  این مسابقات ورزشی روز پنجشنبه(5 جوزا) با حضور ده‌ها ورزش کار در جمنازیوم ورزشی فرماندهی تعلیم و تربیه وزارت امور داخله برگزار و هدف آن گسترش اخوت اسلامی میان همه اقوام ساکن افغانستان عنوان شده است.
خوشحال سروری، رییس عمومی تربیت بدنی و ورزش وزارت امور داخله، ورزش را بهترین گزینه برای گسترش اخوت اسلامی خوانده و گفت که با برگزاری چنین مسابقات پایه‌های اخوت اسلامی را محکم شده و برادری و همدلی را گسترش می‌دهد.
او تاکید کرد: «ما در خدمت ورزش‌کاران خویش هستیم تا قوت و قهرمانی را با برادری و همدلی برای جهانیان نشان بدهیم.»

سید حسن هادی، رییس کمیته بنیاد پیامبر اعظم، امام جعفر صادق را محور اخوت اسلامی خوانده و گفت که امام جعفر صادق با داشتن چهار هزار شاگرد به شمول دو تن از روسای مذاهب اسلامی رابطه بسیار نیک و نزدیک با همه روسای مذاهب اسلامی داشته اند.

هادی با بیان اینکه پیامبر بزرگ اسلام به ورزش و ورزش‌کار اهمیت و احترام قایل بود افزود که به اساس منابع معتبر تاریخی پیامبر اسلام بار‌ها به مسابقات ورزشی مانند اسب سواری،تیراندازی و پهلوانی شرکت کرده و فرزندان امت را به ورزش تشویق کرده است.

رییس کمیته ورزش بنیاد پیامبر اعظم بر رعایت اخلاق ورزشی توسط  ورزش کاران‌ تاکید کرده و بیان کرد که ورزشکار نخست از خود و دوم از جامعه خود دفاع کنند.
آقای هادی گفت که در مسابقات ورزشی برنده و بازنده وجود دارد اما؛ بازنده‌ها نباید مایوس شده و همیشه خود را بازنده فکر کنند بلکه بازنده‌های تجربه را کسب می‌کنند که برنده آنرا بدست آورده نمی‌توانند.

حفظ ظاهر قوی، سلامت روانشناختی، سم‌زدایی بدن، کاهش وزن، سلامت جسمی و روانی، افزایش تمرکز برکار‌ها، بهتر شدن گردش خون در بدن، پیش‌گیری از بیماری‌ها و همچنان مبارزه با آن، اخوت و همدلی از دیگر فواید انجام مداوم ورزش دانسته شد.

بااین حال، از شهادت حضر امام جعفر صادق در سایر مدارس تجلیل شده و سخنرانان امام جعفر صادق را الگویی برای عالم بشریت خوانده و تاکید کردند که سیره سیاسی و اجتماعی این امام می تواند بهترین الگو و رهنما برای مسلمانان جهان باشد.

چهارمین مسابقات جام قهرمانی اخوت اسلامی برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد