چپ‌ها-ائتلاف-امانوئل-مکرون-را-به-خطر-انداخته‌اند

نتایج دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه نشان می‌دهد که ائتلاف طرفداران امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه موفق شده که تنها با ۲۱ هزار و ۴۴۲ رای بیشتر نسبت به ائتلاف چپ‌ها در صدر قرار بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ انتخابات پارلمانی فرانسه روز یک‌شنبه( 22 جوزا) از استقبال کمی برخوردار شده و طبق نظر سنجی‌ها ۵۲.۴۹ فرانسوی‌ها ترجیح‌ دادند در این انتخابات شرکت نکنند که در نوع خود یک رکورد محسوب‌ می‌شود.

آمارهای انتخابات ۵ سال پیش فرانسه نشان می‌دهد کسانی که اشتراک نکرده بودند، به ۵۱.۳۰ درصد می‌رسیدند.

از دیگر نکات قابل توجه این انتخابات می‌توان به حذف اریک زمور، چهره راست افراطی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و همین‌طور ژان میشل بلانکر و امانوئل وارگون، وزرای آموزش و مسکن در کابینه قبلی ماکرون در حوزه‌های انتخابیه خود در همان دور اول اشاره کرد.

دور دوم این انتخابات یکشنبه آینده ۱۹جون برگزار می‌شود و در اکثر حوزه‌ها رقابت و دوئل واقعی بین نامزد ائتلاف ماکرون و ائتلاف چپ‌ها خواهد بود.

امانوئل ماکرون برای کسب اکثریت خود در پارلمان و پیش بردن سیاست‌های خود به ۲۸۹ کرسی نیاز دارد.

طبق نظرسنجی موسسات مختلف انتظار می‌رود او بتواند بین ۲۵۵ تا ۲۹۵ نماینده طرفدار خود را برای ۵ سال آینده راهی پارلمان کند. ماکرونیست‌ها در دور اول ۲۵.۷۵ درصد آرا را کسب کردند.

این در حالیست که ائتلاف چپ، نوپس (Nupes) به رهبری ملانشون که در دور نخست ۲۵.۶۶ درصد آرا کسب کرده در نهایت بین ۱۵۰ تا ۲۱۰ کرسی را از آن خود خواهند کرد.

چپ‌ها ائتلاف امانوئل مکرون را به خطر انداخته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد