معترضین-کابل-«کشتار-افغان‌ها-را-متوقف-کنید»

شماری از باشنده‌گان کابل در واکنش به گزارش‌های نشر شده در پیوند به بدرفتاری با مهاجرین افغان در ایران، با سر دادن شعارهایی چون « کشتار افغان‌ها را متوقف کنید» خواهان رسیدگی به وضعیت شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ به دنبال نشر ویدیوهایی مبنی بر شکنجه و آزار و اذیت مهاجران افغانستانی در ایران، شماری از باشنده‌گان کابل، امروز سه‌شنبه( ٢٢ حمل) دست به تظاهرات زدند.

اعتراض کننده‌گان با شعارهای «کشتار افغان‌ها را متوقف کنید» «جان افغان‌ها مهم است و ما عدالت می‌خواهیم» خواهان توقف آزار و اذیت مهاجرین افغان در آن کشور شدند.

آنان می‌گویند که تاریخ و مردم افغانستان ظلم دولت ایران را بالای مهاجرین افغانستان فراموش نخواهد کرد. در بنرهای آنان نوشته شده است: «چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمی‌سوزد/ اگر سوزد شبی سوزد،  شب دیگر نمی‌سوزد.»

در همین حال، روز گذشته، شماری از باشنده‌گان ولایت هرات نیز دست به تظاهرات زدند و در مقابل دروازه کنسولگری ایران در این ولایت، آتش روشن کردند.

چند روزی است که نشر ویدیوهایی از شکنجه شدن مهاجران افغانستانی در ایران، در افغانستان جنجالی شده و احساس مردم را جریحه‌دار کرده است.

این درحالی است که اخیرا وزارت خارجه طالبان نیز مسئولان سفارت ایران را در پیوند به این مساله، احضار کرده و خواهان توضیحات شده بود.

اما ایران می‌گوید که برخی از ویدیوهای نشر شده، قدیمی است و نیز نشر این ویدیوها را توطئه و به هدف ضربه زدن به روابط دو کشور می‌داند.

معترضین کابل: «کشتار افغان‌ها را متوقف کنید»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد