کاخ-سفید-نگران-درگیری-میان-اسراییل-و-ایران-هستیم

مقام بلندپایه دولت امریکا گفته است که این کشور پس از حمله‌ی اسراییل به قنسولگری ایران در دمشق به تهران گفته است که واشنگتن هیچ نقشی در این حمله نداشته و از آن آگاه نیز نبوده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سایت خبری "آکسیوس" به نقل از یک مقام بلند پایه کاخ سفید نوشته که دولت امریکا نگران جنگ میان اسراییل و ایران و آشوب در منطقه است.

به‌نقل از آکسیوس، حمله اسراییل به این مرکز سیاسی ایران سبب نگرانی عمیق دولت بایدن از شیوع تنش‌ها در منطقه میان اسراییل و ایران و حمله به نیروهای امریکایی در خاورمیانه توسط شبه نظامیان وابسته به ایران شده است.

بر اساس خبر منتشر شده در آکسیوس، سرویس‌های اطلاعاتی اسراییل از مدت‌ها پیش در جستجوی محمدرضا زاهدی مسئول هماهنگی و ارسال اسلحه به حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به ایران در لبنان و سوریه بودند.

یک مقام دولت امریکا گفته که ساعاتی پس از حمله اسراییل به قنسولگری ایران در دمشق، ارتش این کشور یک پهپاد تهاجمی که پایگاه این کشور در سوریه را هدف گرفته بود، منهدم ساخت.

آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد دولت اسراییل افزوده است که ارتش این کشور در وضعیت آماده‌باش کامل برای رویارویی با حملات تلافی جویانه‌ی شبه نظامیان ایران در سوریه است.

بر اساس آخرین جزییات در پی حمله اسراییل به قنسولگری ایران در دمشق، دست کم یازده تن از فرماندهان ارشد و افسران سپاه پاسداران ایران کشته شده اند.

کاخ سفید: نگران درگیری میان اسراییل و ایران هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد