کاروان-نیروهای-امنیتی-درمسیر-کابل-آماج-حملات-انفجاری-قرار-گرفت

این حمله زمانی رخ داد که کاروان تدارکاتی نیروهای امنیتی افغان از کابل به سمت ولسوالی ازره ولایت لوگر در حرکت بودند که در ولسوالی خاک‌جبار کابل با کمین طالبان روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: این نخستین حمله گسترده طالبان به کاروان نیروهای امنیتی در ولایت کابل محسوب می‌شود وزارت دفاع ملی  سه کشته؛ سه زخمی و انهدام چند موتر نظامی این حمله را تایید می کند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع تنها کشته شدن سه نظامی ارتش، زخمی شدن سه تن دیگر و ناپدید شدن دو سرباز پلیس را تائید کرده است اما ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان مدعی شده که دستکم 15 نظامی افغان در حمله این گروه کشته شده‌اند.

گفته می‌شود به دلیل اینکه نیروهای امنیتی افغان به صورت ناگهانی با کمین طالبان مواجه شدند تعدادی کشته و تعدادی زخمی شدند و بقیه این نیروها نیز با استفاده از راه‌های فرعی فرار کرده و موتر های نظامی را در منطقه رها کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند که این نخستین حمله‌ای است که در مقیاس بزرگی به نیروهای امنیتی افغان در کابل صورت گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در پیام ارسالی به نن‌تکی‌آسیا مدعی شد که در این حمله 12  موتر نظامی را منهدم کرده و هفت موتر  نظامی را نیز با خود برده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که این وزارت هیئت نظامی را تعیین کرده‌اند تا چگونگی شکست کاروان بزرگ نیروهای امنیتی افغان در حمله طالبان را بررسی کنند.

به نظر می‌رسد که طالبان تلاش دارند تا جنگ را به سمت مرکز کابل ببرند زیرا این بزرگترین حمله مسلحانه طالبان در پایتخت این کشور از زمان فعالیت این گروه محسوب می‌شود.

این در حالی است که قبل از این نیز تعدادی از نمایندگان افغان در پارلمان با انتقاد از عملکرد فرماندهی پلیس در کابل گفته بودند که طالبان در حومه‌های شهر کابل نفوذ کرده و ایست بازرسی شبانه برپا می‌کنند.

کاروان نیروهای امنیتی درمسیر کابل آماج حملات انفجاری قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد