کرونای-جدید-در-چهار-کشور-دیده-شد

محققان، دانشمندان و سازمان های بین المللی جهان از ویروس جهش یافته کرونا خبر دادند که در چهار کشور دنیا دیده شده است .

به گزارش افغان نیوز : به نقل ازخبرگزاری سی ان ان نوع جدیدی ویروس کووید- 19 یا کرونا جهش یافته کشورهای جهان را درحال آماده باش قرار داده است.

این خبرگزاری درگزارشی می افزاید که ویروس جدید درچهارکشور دنمارک، ایالات متحده امریکا، اسرائیل وانگلستان دیده و گزارش شده است.

دکترجسی بلوم ویروس‌شناس مرکز تحقیقات سرطان فرِد هاچینسون در سیاتل، به این سی ان ان گفته است که  این ویروس مانند کووید 19 – کرونا قابلیت تکامل را دارد.

سازمان بهداشت جهانی روزپنجشنبه هفته گذشته از کشورهای جهان خواست که اقدامات لازم برای شناسایی وکنترل این ویروس انجام دهند .

این سازمان گفت وضعیت نگران کننده نیست اما افزود که واکسن های موجود، نتوانسته با این ویروس مقابله کند .

از سوی دیگر محققان نگران گسترش این ویروس هستند و می گویند که نظارت جامعه جهانی کاهش یافته است.

مورتن راسموسن، محقق ارشد موسسه سرم استیتنس، در بیانیه ای خبری در مورد این نوع گفت: آخرین باری که شاهدچنین تغییر بزرگی بودیم، زمانی بود که Omicron ظاهر شد.

دانشمندان SSI تاکید کردند که هنوز خیلی زود است که درباره شدت یا مسری بودن نوع جدید چیزی بگوییم.

دکتر مندی کوهن، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده، روز جمعه گفت که نوع جدید نباید دلیلی برای هشدار باشد.

وی افزود ما بیش از هر زمان دیگری برای شناسایی و واکنش به تغییرات ویروس کووید-19 آماده ایم و درحال پیگیری نوع ویروس جدید هستیم.

کوهن خاطر نشان کرد که ویروس جدید دارای جهش هایی است که آن را از سایر ویروس ها متمایزکرده است.

همچنین آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا روزجمعه گفت افرادی که در چهار کشور مختلف به این ویروس آلوده شدند هیچ سابقه مسافرت به خارج از کشورشان نداشتند و این نشان دهنده آن است که انتقال بین المللی این ویروس ثابت شده است .

در گزارش سی ان ان آمده است: تمام کسانیکه درچهار کشور یاد شده به این ویروس آلوده شدند نشانه ها و حالاتی شبیه یک دیگر داشتند

محققان دانشگاه میشیگان، آزمایشگاهی که این ویروس را از ایالات متحده پیدا کرد، هیچ اطلاعاتی در مورد بیماری که از آن گرفته شده است، ندادند و گفتند که این مورد توسط اداره بهداشت این ایالت در حال بررسی است.

این در حالی است که درماه مارچ سال جاری، کاخ سفید بی سر و صدا از 12 کارشناس کووید-19 که سیر تکاملی ویروس کرونا را دنبال می کنند، نظرسنجی کرد تا از آنها در مورد احتمال ظهور یک نوع بسیار جهش یافته در دو سال آینده بپرسد که اکثر کارشناسان احتمال وقوع آن را بین 10 تا 20 درصد عنوان کرده بودند.

 

 

کرونای جدید در چهار کشور دیده شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد