کشته-شدن-طالب-به-شمول-ولسوال-نام-نهاد-شان-در-شمال-کشور

به گفته ی مسوولان وزار دفاع، ۳۶ طالب مسلح به شمول ولسوال نام‌‌نهادشان از سوی عملیات های جداگانۀ نیروهای دولتی در ولایت شمالی افغانستان کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع کشور با نشر بیانیۀ گفته‌است که عملیات‌های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در ولسوالی‌های یفتل بدخشان و امام‌ صاحب ولایت قندز در یک‌‍شبانه‌روز گذشته راه‌اندازی شده که در نتیجۀ آن ۳۶ طالب مسلح به شمول ولسوال نام‌‌نهادشان کشته شده‌اند.

در بیانیۀ وزارت دفاع آمده‌است که در نتیجۀ عملیات نیروهای دولتی در ولسوالی یفتل بدخشان، ۵ طالب کشته و ۲ تن دیگر زخمی شده‌است.

به اساس اظهار وزارت دفاع افغانستان، در بین کشته‌شده‌گان طالبان، ولسوال نام‌نهاد شان برای ولسوالی یفتل نیز شامل‌اند.

از سوی، این وزارت ادعا کرده‌اند که نیروهای دولتی توانسته در عملیات‌های‌‌شان در ولسوالی امام صاحب قندز، ۳۱ هراس‌افگن را هلاک و ۱۶ تن دیگر را زخمی بسازند.

این وزارت هم‌چنان گفته‌است که نیروهای دولتی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ حلقه ماین را که مخالفان مسلح دولت در نقاط مختلف کشور جابه‌جا کرده بوده‌اند را کشف و خنثی کرده‌اند.

باید خاطر نشان ساخت که گروه طالبان تا هنوز در مورد کشته شدن ولسوال شان برای ولسوالی یفتل بدخشان اظهار نظر نکرده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخن‌گوی طالبان معرفی می‌کند، می‌گوید که در حملات افراد وابسته به این گروه، در مربوطات از مرکز بدخشان، نزدیک به۱۰ تن از نیروهای اربکی کشته و زخمی شده‌اند.

کشته شدن 36 طالب به شمول ولسوال نام نهاد شان در شمال کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد