کمک-اتحادیه-اروپا-به-زلزله‌زدگان-هرات

در ادامه کمک‌های بشردوستانه کشورها و نهادهای امدارسان به زلزله‌زدگان هرات، اتحادیه اروپا از کمک ۳.۵ میلیون یورویی این اتحادیه به آسیب‌دیدگان این زمین‌لرزه خبر داده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ اتحادیه اروپا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ۲.۵ میلیون یورو از این کمک برای شرکایی که در مناطق زلزله‌زده در حال انجام عملیات نجات هستند، در دسترس خواهد بود.

این اتحادیه گفته است که به ارزش یک میلیون یوروی دیگر بسته‌های سرپناه شامل خیمه‌های زمستانی، بسته‌های بهداشتی و سایر لوازم را از انبار خود در دبی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان اختصاص داده است که در یک پرواز جدید به افغانستان منتقل خواهد شد.

به گفته اتحادیه اروپا، این اتحادیه در سال ۲۰۲۳ میلادی ۸۹ میلیون یورو به افغانستان کمک کرده است.

ماسیج پوپوفسکی، رییس عمومی بخش حفاظت از غیرنظامیان و کمک‌های بشردوستانه‌ در کمیسیون اروپا نیز روز گذشته اعلام کرده که از مناطق آسیب‌دیده در «زمین‌لرزه‌ مهیب» در هرات بازدید کرده است.

روز شنبه، اوایل هفته جاری زمین‌لرزه‌ای مرگبار با قدرت ۶.۳ در ولسوالی زنده‌جان ولایت هرات رخ داده که با پس‌لرزه‌های متعدد همراه بود.

داکتران بدون مرز گزارش کرده که در زمین‌لرزه‌ روز شنبه هرات تا اکنون دو هزار و ۴۵۰ نفر کشته و دو هزار و ۴۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

بامداد امروز نیز سه زمین‌لرزه‌های پی‌هم هرات و شماری دیگر از ولایت‌های غرب افغانستان را تکان داد. نخستین زمین‌لرزه با قدرت ۶.۳ درجه‌ ریشتر، حوالی ساعت ۵:۱۱ بامداد امروز در عمیق 9 کیلومتری زمین رخ داده است.

طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری امریکا، دومین زمین‌لرزه با قدرت 5 درجه‌ ریشتر ساعت ۵:۲۲ بامداد و سومین زمین‌لرزه نیز با قدرت ۴.۱ درجه‌ ریشتر حوالی ساعت ۵:۴۳ بامداد امروز رخ داده است.

طبق گزارش‌ها، در زلزله‌ها دست کم دو تن کشته و 17 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

کمک اتحادیه اروپا به زلزله‌زدگان هرات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد